اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست امسال صورت گرفت

تشکیل 473 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در بیرجند

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی بیرجند از تشکیل 473 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ریالی بیش از 4 میلیارد ریال طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

تشکیل 473 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا زاهدی‌پور ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه کالاهای کشف شده توسط نیروی انتظامی از اقلام مختلف بوده است، اظهار کرد: این اقلام شامل سلاح و مهمات، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد محترقه، کفش، سیگار، لوازم خانگی و مواد خوراکی است.

وی از تشکیل 473 فقره پرونده در مورد قاچاق کالا در شهرستان بیرجند در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این ارتباط نزدیک به 453 نفر دستگیر شده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی بیرجند با بیان اینکه باید توجه مسئولان نسبت به قاچاق کالا و ارز بیشتر شود، افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در شش ماه نخست امسال نزدیک به 4 میلیارد و 447 میلیون و 392 هزار ریال بوده است.

زاهدی‌پور تعداد سلاح‌های کشف شده در شش ماه نخست امسال را 32 قبضه دانست و گفت: یک‌هزار و 313 دستگاه ماهواره، 351 دستگاه لوازم خانگی و موبایل، 34 هزار لیتر سوخت و 2 هزار و 72 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی توسط نیروی انتظامی شهرستان بیرجند کشف شده است.

وی ادامه داد: بیشترین قاچاق سوخت مربوط به مصرف‌کنندگان عمده سوخت و بخش‌هایی است که یارانه سوخت دریافت می‌کنند و سازمان‌های مربوطه باید در این مورد با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی بیرجند به قدمت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: باید با تعاملی که بین تعزیرات و دادگستری صورت می‌گیرد، پرونده‌های متشکله مربوط به قاچاق کالا و ارز به تعزیرات ارجاع داده شود.

زاهدی‌پور با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق از مرز صورت نمی‌گیرد، افزود: قاچاق کالا از حوزه سیستان و بلوچستان به صورت قرار دادن کالای قاچاق زیر بار مسافر و یا جاسازی در کامیون‌ها صورت می‌گیرد.

*نصب 40 هزار بارکد طرح شبنم در بیرجند و نهبندان

مسئول واحد بازرسی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز از نصب 40 هزار بارکد طرح شبنم در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان خبر داد و گفت: از این تعداد 36 هزار بارکد در شهرستان بیرجند و 4 هزار بارکد طرح شبنم در شهرستان نهبندان نصب شده است.

امید پژوهان  از 700 مورد بازرسی کالا در شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: از این تعداد بازرسی برای نزدیک به 30 مورد تشکیل پرونده شده است.

وی از گشت مشترک با دیگر دستگاه‌های شهرستان بیرجند خبر داد و یادآور شد: نزدیک به 95 مورد گشت توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با دیگر دستگاه‌ها انجام و کالاهای مختلف قاچاق کشف شده است.

مسئول واحد بازرسی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کشف 12 هزار و 13 نخ سیگار توسط این اداره در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: نزدیک به 41 بسته تنباکو و 470 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شده است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول