اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 ماه نخست امسال

451 پرونده قاچاق کالا در گمرک مهاباد تشکیل شده است

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک مهاباد گفت: پنج ماه نخست امسال 451 پرونده قاچاق به ارزش 68 میلیارد ریال در گمرک مهاباد تشکیل شده است.

451 پرونده قاچاق کالا در گمرک مهاباد تشکیل شده است

علی اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه افزود: از این تعداد 182 فقره به ارزش 15 میلیارد ریال مربوط به کالاهای مجاز و مجاز مشروط (شامل کالاهای عادی و مصرفی) است و 269 فقره به ارزش 53 میلیارد ریال مربوط به پرونده‌های مشروبات الکلی است.

اشرفی با اشاره به آمار مقایسه‌ای در این زمینه، اظهار داشت: این تعداد پرونده در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر تعداد 30 درصد و از نظر ارزش ریالی 10 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از کل پرونده‌ها در این زمینه 120 فقره پرونده به ارزش 5 میلیارد ریال قطعیت یافته که شامل کالاهای قاچاق بوده و برای فروش به سازمان اموال تملیکی استان تحویل داده شده است.

اشرفی از انهدام کالاهای غیربهداشتی خبر داد و گفت: 30 تن کالای غیر بهداشتی به ارزش 2 میلیارد ریال از جمله البسه‌ مستعمل موسوم به تاناکورا، دارو، مواد غذایی و لوازم آرایش و بهداشتی به دلیل غیر قابل مصرف بودن آن‌ها طبق نظریه بهداشت، توسط سازمان اموال تملیکی و با همکاری گمرک مهاباد منهدم شده است.

وی از صادرات 8 هزار و 300 تن کالا در پنج ماه نخست امسال از گمرک مهاباد خبر داد و گفت: ارزش ریالی این کالاها 3 میلیون دلار است.

مدیر گمرک مهاباد افزود: میزان صادرات انجام گرفته از گمرک مهاباد در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن 83 درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی 31 درصد افزایش یافته است.

اشرفی اعلام کرد: در این مدت برای 750 دستگاه خودروی سواری برای امکان مسافرت‌های خارجی با خودروهای شخصی شهروندان مهاباد و سایر شهرهای جنوب استان پروانه خروج موقت خودرو تنظیم شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول