اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل خبر داد

کاهش قاچاق کالا از مرزهای اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: میزان قاچاق کالا و ارز از گمرکات و مناطق مرزی استان اردبیل با کاهش چشمگیر مواجه است.

کاهش قاچاق کالا از مرزهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسی عالیزاده صبح امروز در نشست تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار داشت: هفته نیروی انتَظامی را به حافظان جان و مال و ناموس تبریک گفته و امیدواریم مجاهدت نیروی انتظامی به برقراری آرامش و امنیت بیشتر کمک کند.

وی به فعالیت کمیته مبارزه با کالای قاچاق در پلیس آگاهی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف پلیس آگاهی مبارزه بی‌امان با پدیده قاچاق کالا و ارز است به طوری که یقین داریم اگر در این زمینه ورود مقتدرانه نداشته باشیم ممکن است شالوده اقتصاد و حرکت‌های موفقیت‌آمیز در حوزه اقتصادی ناکام بماند.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل به سیاست‌گذاری کشور در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ابلاغ این سیاست‌ها به نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی موظف است طبق بخش‌نامه و دستور‌العمل‌ها سیاست‌ راهبردی در برطرف کردن این مشکل را به کارگیری کند به طوری که ما با تمام توان سعی داریم آرامش روانی جامعه را با کاهش بحث قاچاق کالا و ارز برقرار کنیم.

این مسئول ادامه داد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی وظیفه ما در جبهه تولید داخلی و مبارزه با قاچاقچیان، حساس و سنگین است.

عالیزاده اظهار داشت: ما نهایت سعی و اهتمام خود را به کار گرفتیم تا در استان اردبیل از یک سو آرامش روانی بازار و نظام اقتصادی را برقرار و از سوی دیگر با اخلالگران نظام اقتصادی برخورد کنیم.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل بیان داشت: ما با داشتن بازارچه مرزی و گمرکات مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا از مبادی غیر رسمی کالایی وارد کشور نشود.

وی یکی از مبادی ورود کالاهای قاچاق را شهرستان نیر در هم‌جواری با استان‌های آذربایجان شرقی و غربی توصیف کرد و افزود: ما شاهد آن هستیم به صورت تجمیعی کالاهای قاچاق از این مبادی وارد استان اردبیل می‌شود و این استان معبر ترانزیت به دیگر مناطق است که در یک سال گذشته با تمام توان و با اعمال مقررات قانونی و مراقبتی سعی کردیم اجازه ندهیم از این معبر قاچاقی صورت بگیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل یکی از مبانی تهدید کننده اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید را قاچاق اعلام کرد.

وی ابراز داشت: اقتصاد در سایه قاچاق ضربه می‌بیند و این امر ضمن دامن زدن به مشکل بیکاری، سبب کاهش درآمد مالیاتی و گمرکی نیز می‌‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول