اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

2 کتابخانه در رباط کریم احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار رباط کریم از احداث دو کتابخانه تا پایان سال جاری در این شهرستان خبر داد.

2 کتابخانه در رباط کریم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، بیژن سلیمان پور ظهر امروز در جلسه کمیته مطالعه در این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان برای رسیدن به استانداردهای لازم در زمینه سرانه‌ مطالعه نیازمند احداث فضاهای جدید کتابخانه‌ای است.

وی ادامه داد: در این راستا باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود و مسئولان با اختصاص اعتبارات لازم مسیر تحقق اهداف را فراهم کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید اقدامات اساسی به منظور توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شود، افزود: امروز میزان سرانه مطالعه بسیار کاهش پیدا کرده است لذا باید تغییرات اساسی در این زمینه انجام شود.

فرماندار رباط کریم افزود: باید نوجوانان و جوانان را به سمت مطالعه سوق داد و با ارائه امکانات آنان را تشویق به خواندن کتاب کنیم.

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه هرچه میزان مطالعه در افراد بیشتر شود در آینده رشد علمی کشور نیز ارتقا خواهد یافت، خاطرنشان کرد: تنها تکیه به کتب درسی کافی نیست لذا استفاده از منابع دیگر برای توسعه علم و دانش بسیار ضروری محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: برای توسعه این فرهنگ باید در تمام مدارس این شهرستان کتابخانه‌ای مجهز با منابع مختلف ایجاد شود و با اجرای برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموزان را به سمت مطالعه کتاب سوق دهیم.

فرماندار رباط کریم گفت: هم‌اکنون رباط کریم دارای هفت باب کتابخانه است که این نسبت به جمعیت موجود در شهرستان بسیار کم است.

وی افزود: یکی از راهکارهای اساسی به منظور پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خواندن کتاب است لذا باید با تأمین کتب و تجهیز کتابخانه‌ها و همچنین ایجاد کتابخانه‌های جدید این مهم را در بین نسل امروز ترویج دهیم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول