اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

ساخت کتابخانه مرکزی نیاز استان کردستان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ساخت کتابخانه مرکزی شهر سنندج را نیاز اصلی برای ارتقای شاخصه‌های فرهنگی کردستان دانست.

ساخت کتابخانه مرکزی نیاز استان کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده یکشنبه شب در نخستین جلسه نهضت مطالعه مفید که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه مرکزی شهر سنندج با همت مسئولان استان تامین شده اما برای ساخت این کتابخانه باید 30 درصد از محل اعتبارات اداره‌کل ارشاد اسلامی کردستان و منابع استانی تامین شود.

وی افزود: تحقق ساخت 4 کتابخانه عمومی در شهر سنندج، نایسر، سقز و بلبان آباد موجب ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان می‌شود.

رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید کردستان بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ کتابخوانی در مکان‌های عمومی و ترمینال‌ها و استراحتگاهها به عنوان یک نیاز اساسی نهادینه شود.

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه این جلسه بر سرمایه‌گذاری بر روی کتابخانه‌های دیجیتال در استان فرهنگی کردستان تاکید کرد و افزود: کتابخانه‌های دیجیتال نقشه راه را برای نهضت مطالعه مفید و رسیدن به شاخص‌های مطلوب فرهنگی هموار می‌سازند.

سامان احمدی تصریح کرد: یکی از اصل‌های مهم و تاثیرگذار در اجرایی شدن مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهوری ایجاد کتابخانه نویسندگان کرد در استان است و این امر با همکاری و مشارکت استانداری کردستان محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سرانه فضای کتابخانه عمومی در استان هم‌اکنون 23 سانتیمتر است این میزان در استان فرهنگی کردستان بسیار پائین و در خور مردم این استان نیست.

احمدی در پایان تاکید کرد: باید با مجهز شدن روستاهای کردستان به کتابخانه و منابع زیاد سرانه مطالعه را در استان ارتقا داد.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دوستداران کتاب، بررسی وضعیت زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی سنندج، بررسی برنامه‌های هفته کتاب، تشکیل کارگروه‌های تخصصی نهضت مطالعه مفید استان، ایجاد ایستگاه مطالعه مفید و پیک مهر و بررسی طرح‌های عمرانی کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان و سقز از دستور کار نخستین جلسه نهضت مطالعه مفید استان کردستان بود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول