اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های اسلامشهر:

اسلامشهر نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه‌ای است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان اسلامشهر بر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در این شهرستان تأکید کرد.

اسلامشهر نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مجید جعفری ظهر امروز در نشستی که به منظور هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به جمعیت این شهرستان و نیاز ساکنان اسلامشهر به کتابخانه لذا لازم است تا تمهیدات اساسی به منظور توسعه این گونه فضاها اندیشیده شود.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نیازهای نوجوانان و جوانان این شهرستان از لحاظ سرانه‌های کتاب تأمین شود.

این مسئول با اشاره به این که هم اکنون در شهرستان اسلامشهر 10 باب کتابخانه عمومی وجود دارد، افزود: این تعداد کتابخانه نمی‌تواند پاسخگوی جمعیت و متقاضیان کتاب در این شهرستان باشد.

جعفری تأکید کرد: وجود جمعیت دانش‌آموزی و دانشجو در این شهرستان می‌طلبد تا نیازهای این قشر را در این زمینه تأمین نماییم.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان اسلامشهر گفت: کتابخانه‌های فعال این شهرستان نیز باید برای تأمین کتب خود تلاش بیشتری را داشته باشند تا متقاضیان و مراجعه‌کنندگان هنگام مراجعه به کتابخانه‌ها با مشکل مواجه نشوند.

جعفری با بیان این که اگر بتوانیم نیازهای مردم را در زمینه کتاب فراهم کنیم می‌توانیم سرانه مطالعه کتاب را نیز گسترش دهیم افزود: برخی از مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها،‌ کتاب‌های تخصصی را درخواست دارند که متأسفانه موجود نیست لذا باید با ارزیابی و همچنین نیازسنجی این کتاب‌ها نیز در قفسه‌های کتابخانه‌ها موجود باشد.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در طول هفته کتاب و کتاب‌خوانی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه مفید، مسابقات کتابخوانی، چکیده‌نویسی، نویسندگی و ایستگاه قرآنی با موضوع «قرآن بخوان؛ جایزه بگیر» در تمام کتابخانه‌های این شهرستان برگزار خواهد شد.

جعفری ادامه داد: با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه همچنین به معلولان،‌ بیماران و جانبازان در این هفته کتاب اهدا خواهد شد.

به گفته وی 103 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این شهرستان موجود است و کتابخانه‌های اسلامشهر 12 هزار عضو فعال دارد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول