اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه اصفهان:

انقلاب تدریجی امت اسلامی مقدمه قیام اصلی امام زمان (عج) است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: زمانی که شیعیان بتوانند توحید ذاتی، صفاتی، افعالی و عبادی را در وجود خود نهادینه کنند، می‌توان امید داشت که این انقلاب تدریجی و درونی مقدمه قیام اصلی امام زمان (عج) قرار گیرد.

انقلاب تدریجی امت اسلامی مقدمه قیام اصلی امام زمان (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری ظهر امروز در سومین اجلاس سراسری مدیران مهدیه‌های کشور با موضوع مهدویت و بیداری اسلامی اظهار کرد: ظهور امام زمان (عج) نیازمند دو انقلاب دفعی و تدریجی است و در واقع انقلاب تدریجی مقدمه‌ای بر انقلاب دفعی امام زمان (عج) یا همان ظهور است.

وی با اشاره به آیه‌ای در قرآن که خداوند می‌فرماید « زمین را بندگانم شایسته‌ام به ارث می‌برند»، تصریح کرد: در واقع  کلمه «ارث» در این آیه اشاره به انقلاب دفعی ولی‌عصر (عج) است و به این معناست که زمانی که امام زمان‌ (عج) ظهور می‌کنند، افرادی که لیاقت داشته باشند از جمله یاران ایشان قرار می‌گیرند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: امام زمان(عج) به کمک افراد صالح حکومتی بهشتی ایجاد می‌کنند که در آن از فقر، تبعیض و ظلم خبری نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از ظهور امام زمان (عج) حکومت ائمه (ع) شکل می‌گیرد، گفت: پس از شهادت امام زمان (عج) هر کدام از ائمه بیش از هزار سال حکومت می‌کنند و حکومت اهل‌بیت تا قیامت ادامه دارد.

آیت‌الله مظاهری ادامه داد: در برخی روایات آمده است که اسوه حکومت اهل‌بیت (ع) در این زمان حضرت زهرا (س) است، چرا که ایشان فضیلت‌های بسیاری داشته‌اند و مصحف ایشان قانون اساسی حکومت اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 250 روایت درباره رجعت ائمه وجود دارد، تاکید کرد: در زمان ظهور امام زمان (عج) بسیاری از افرادی که فوت کرده‌اند بار دیگر زنده می‌شوند و افراد مختلف به اندازه لیاقت، فهم و شعور خود زمام امور مختلف را بر عهده می‌گیرند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: انقلاب دفعی به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و به صورت معجزه‌ای از سوی خداوند است، اما این انقلاب دفعی نیازمند انقلاب تدریجی است که تنها به دست مؤمنان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: در آیات قرآن پس از اشاره به انقلاب دفعی این موضوع نیز بیان شده است که اگر مشتاق این انقلاب هستید خودتان باید زمینه آن را فراهم کنید که این زمینه با دوری امت اسلامی و شیعیان از گناه فراهم می‌شود.

آیت‌الله مظاهری اظهار کرد: شیعیان باید وجود خود را به زیورهای توحید ذاتی، صفاتی، افعالی و عبادی آراسته کنند تا بتوانند مقدمات ظهور را فراهم کنند و در این میان خواندن نماز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم به خواندن نماز وحدت که همان جمعی خواندن نماز است، بسیار تاکید شده، گفت: هماهنگی و تبعیت نمازگزاران از امام جماعت نمادی از حکومتی اسلامی است که ولی‌فقیه محور آن است و مردم نیز باید پشتوانه آن باشند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در قرآن کریم تنها یک آیه راجع به خمس و زکات در معنای فقهی آن وجود دارد و این در حالی است که بیش از هزار آیه با این مضمون وجود دارد که در واقع به قانون مساوات اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون مساوات در جهان رعایت شود فقر از روی کره زمین ریشه‌کن می‌شود، تصریح کرد: این قانون به مفهوم آن است که امت اسلامی به فکر یکدیگر باشند، از فساد اداری، فرهنگی و اخلاقی دوری کنند و فقر در میان آنها وجود نداشته باشد.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه تشیع کامل سه شرط اساسی دارد، اظهار کرد: مطابق فرمایش پیامبر اکرم (ص) کسی که از نظر عقیده  حضرت علی (ع) را قبول دارد یک سوم و کسی که شعار ولایت بر زبان داشته باشد دو سوم ولایت را پذیرفته است و تنها فردی که تابع سیره امام  علی (ع) باشد، شیعه واقعی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب تدریجی در میان امت اسلامی تحقق پیدا کند، ظهور امام عصر (عج) قطعی است چرا که این موضوع دور از ذات باری تعالی است که زمینه وجود داشته باشد اما خداوند، ولی خود را برای برپایی حکومت عدل بر امت اسلامی نفرستد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خطاب به مدیران مهدیه‌های کل کشور تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که مهدویت کاذب برای راه تشیع مضر است و این وظیفه مهدیه‌ها است که با برنامه‌ریزی صحیح، مهدویت‌های دروغین را از میان بردارند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول