اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

هیئت امنای مساجد متناسب با اهداف آن تعیین شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: ما باید اول هدف مساجد را مشخص کنیم، بعد ببینیم که چه کسانی در این راستا فعالیت کنند و هیئت امنا متناسب با اهداف تعیین شود.

هیئت امنای مساجد متناسب با اهداف آن تعیین شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه تأیید صلاحیت اعضای هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان اظهار داشت: اماکن مذهبی مانند مساجد و بقاع متبرکه به عنوان پایگاه‌های نظام هستند و باید کنترل و هدایت شوند.

وی با بیان اینکه این اماکن محل حضور افراد متدین و مذهبی است، افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس مسجد پایگاه بیان اخبار و اطلاع‌رسانی مسائل روز، شکل‌گیری نیروها و اعزام به جبهه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی بود.

عسکری با بیان اینکه جایگاه مسجد انکارناپذیر است، تصریح کرد: با توجه به این مسائل مدیریت این مجموعه باید بسیار قوی باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما دین ما است، خاطرنشان کرد: مساجد باید پایگاه فرهنگی و نشر دین ما باشد و مردم در این مکان تکلیفی که در دین و انقلاب دارند، انجام دهند.

امام جمعه جیرفت گفت: یکی از بحث‌هایی که امروز در مساجد روی آن باید کار شود، بحث آموزش‌ قرآن است که در جیرفت در این مسئله جای کار بسیار است.

عسکری با اشاره به اهمیت پخش اذان از بلندگوی مساجد و بقاع متبرکه اذعان داشت: تخصیص هزینه‌ای برای گفتن اذان زنده در مساجد شهرستان ضروری و لازم است اگر در مسجدی پیش‌نماز نداریم، اما مؤذن داشته باشیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در اماکن مذهبی باید مد نظر باشد، اهمیت حضور جوانان در این مکان‌ها است که در این راستا نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

عسکری بیان داشت: ما باید اول هدف مساجد را مشخص کنیم، بعد ببینیم که چه کسانی در این راستا فعالیت کنند و هیئت امنا متناسب با اهداف تعیین شود.

وی تصریح کرد: هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه باید متدین، امین و خوشنام باشند تا مردم به آن‌ها اعتماد داشته باشند.

عسکری گفت: برای موقوفات این اماکن هم کار تحقیقی انجام شود که موقوفه‌های آن‌ها در راستای آنچه وقف شده احیا شود و مردم با دیدن این امر تشویق به وقف شوند و نگران هدر رفتن موقوفه نباشند، این کار بهترین تبلیغ برای گسترش وقف است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول