اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

220 مدرسه غیر دولتی در اردبیل فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر حدود 220 مدرسه و مجموعه آموزشی و پرورشی غیر دولتی در این استان فعالیت می‌کنند.

220 مدرسه غیر دولتی در اردبیل فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده در جلسه هم‌اندیشی مسئولان آموزشی و پرورشی مراکز دولتی و غیر دولتی در اردبیل اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی 2 هزار و 322 مدرسه و مرکز آموزش دولتی در کنار مجموعه آموزشگاه‌های غیر دولتی فعالیت می‌کنند که در مدارس غیر دولتی نیز بیش از 89 درصد فضاهای آموزشی تک نوبته اداره می‌شود.

وی با اعلام اینکه بالاترین رقم مدارس تک شیفته در مقطع ابتدایی می‌باشد، تصریح کرد: پایین‌ترین این رقم نیز در مقطع متوسطه است که ما در تلاش هستیم فضای بهتری را برای سال‌های آینده فراهم آوریم تا 100 درصد مدارس استان اردبیل به صورت تک شیفته اداره شود.

محمودزاده در ادامه سخنان خود به مطلوبیت اجرای سند تحول بنیادین و اولین سال اجرای نظام آموزشی شکل گرفته اشاره کرد و افزود: ما در نظام آموزشی جدید که امسال در پایه ششم و دوم ابتدایی با یک رویکرد جدید طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرایی می‌شود دنبال مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و تقویت مبانی علم‌آموزی و فن‌آموزی آنها هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه در نظام آموزشی جدید سعی شده تا کیفیت آموزشی به صورت مستمر تقویت شده و برخی کاستی‌های گذشته نیز مرتفع شود، خاطرنشان کرد: ما بیش از 12 کارگروه اساسی در تحقق نظام آموزشی جدید و سند تحول ترتیب دادیم که در استان اردبیل نیز چهار کارگروه بیش از هفت ماه برای عملیاتی شدن نظام جدید آموزشی در حال فعالیت و همچنین ارایه نظرات و پیشنهادات کارآمد هستند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه آموزش و پرورش از بهترین شرایط در تحقق و سیاست اصولی توسعه و پیشرفت کشور برخوردار است، اضافه کرد: ما بیش از هر زمان دیگر یقین داریم که آموزش و پرورش کارآمد می‌تواند استقلال و عظمت این کشور را بیش از هر زمان دیگر حفظ کرده و به تقویت آن کمک کند.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از این سند به عنوان نقشه راه و ریل توسعه حقیقی یاد کرد و متذکر شد: ما امسال مدارس خاصمان را به بیش از 52 مورد افزایش دادیم و در کنار آن در قالب چهار برنامه آموزشی، پرورشی، ساماندهی نیروی انسانی و بهسازی فضا و تجهیزات سعی می‌کنیم به حرکت شتابنده در این بخش کمک کنیم.

محمودزاده اذعان داشت: ما در کنار این اقدامات سعی کردیم ساماندهی نیروی انسانی را با نگاه بومی و تخصصی انجام دهیم و کمبود احتمالی را در مقاطع ابتدایی به ویژه معلمان پایه دوم و ششم با آموزش حدود 180 ساعته مجهز به آموزش‌های نوین کردیم.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول