اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه:

تکمیل فاضلاب خیابان شریعتی 90 میلیارد ریال نیاز دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل فاضلاب خیابان شریعتی 90 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

تکمیل فاضلاب خیابان شریعتی 90 میلیارد ریال نیاز دارد

رضا کرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: تکمیل تاسیسات فاضلاب شهری در شهرهای روانسر، جوانرود و کنگاور از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که اعتبارات مصوب در سال 90 را هر سه این پروژه‌ها دریافت کرده‌اند و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود 7 درصد است که قرار است در سال 92 این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

کرانی تصریح کرد: تصفیه‌خانه جوانرود با عنایت به سفر مقام معظم رهبری به استان و توجه ویژه ایشان نسبت به مرتفع کردن مشکلات رفاهی مردمان این مرز و بوم، با اختصاص مبلغ 20 میلیارد ریال، کلنگ‌زنی شد و شروع به‌کار کرد.

وی افزود:  این پروژه در زمینی به مساحت 6 هکتار، با ظرفیت فاضلاب 4500 متر مکعب و فرآیند تصفیه هوادهی ممتد، 108 هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: این پروژه با مبلغ 120 میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است.

وی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر، خاطرنشان کرد: برآورد تصفیه‌خانه فاضلاب روانسر حدود 100 میلیارد ریال است که با 20 میلیارد ریال کلنگ‌زنی و شروع به‌کار کرد و در زمینی به مساحت 4 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد.

کرانی ظرفیت ورودی تصفیه‌خانه را 4500 متر مکعب عنوان کرد و گفت: فرآیند تصفیه هوادهی، این تصفیه‌خانه ممتد است و 25 هزار نفر زیر پوشش آن قرار می‌گیرند و عملیات احداث ایستگاه پمپاژ و احداث دیوار آن شروع و به پیمانکار واگذار شده است.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب کنگاور در زمینی به مساحت 6 هکتار به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: ظرفیت فاضلاب ورودی 6 هزار متر مکعب و فرآیند هوادهی آن ممتد است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه 67 هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد و اعتبار پروژه 150 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رهبری به استان است.

وی در پایان به تکمیل فاضلاب خیابان شریعتی شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه 90 میلیارد ریال برآورد شده است و این طرح از ابتدای خیابان حداد عادل به سمت میدان غدیر شروع می‌شود و به سوی کوی پارک زارع و کوچه‌های فرعی و کوی دولت‌شاهی ادامه دارد.

این پروژه دارای 3600 متر لوله‌گذاری از جنس‌های پلی‌اتیلن و بتنی است که 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول