اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سفارت ایران در کنیا:

راه‌های تجارت ایران با کنیا باز است

خبرگزاری فارس: معاون سفارت ایران در کنیا با تبیین فرصت‌های تجاری ایران در کنیا ‌گفت: راه‌های تبادل تجاری ایران با کنیا باز است.

راه‌های تجارت ایران با کنیا باز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مسعود قرنفلی در مراسم بررسی فرصت‌های تجاری ایران در کنیا که با حضور جمعی از مدیران صنایع استان قم در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار کرد: با گذر زمان تحریم‌هایی که دشمنان علیه کشور ما انجام می‌دهند بیشتر ‌می‌شود.

وی افزود: تحریم‌هایی که علیه ایران انجام می‌شود به آفریقا نیز کشیده شده و منافع تجاری ما را دچار مشکل کرده است ولی ما نباید تسلیم شرایط شویم.

معاون سفارت ایران در کنیا با بیان اینکه ایران یک کشور در حال توسعه است تصریح کرد: بسیاری از مردم دنیا نسبت به ایران و استقلال‌طلبی ما علاقه دارند که به عنوان یک کشور در حال توسعه موجب گسترش همکاری‌های بین‌المللی می‌شود.

وی میزان جمعیت کنیا را 40 میلیون نفر دانست و گفت: این کشور بخشی از جامعه شرق آفریقا محسوب می‌شود که از نظر سیاسی آزاد است.

قرنفلی نایروبی را محل استقرار دفتر آفریقایی سازمان ملل متحد عنوان کرد و گفت: سفارتخانه بسیاری از کشورهای دنیا نیز در این نقطه استقرار یافته است.

وی تصریح کرد: کنیا سند چشم‌انداز 2030 دارد که توسعه‌های اجتماعی فرهنگی در آن پیش‌بینی شده است و در پرتو آن کارهای بسیاری در بخش زیرساختی جاده‌سازی،‌ نیروگاهی و... صورت می‌گیرد که هرکدام می‌تواند پنجره و فرصتی تجاری برای ایران ایجاد کند.

وی مزیت‌های کنیا را در بخش کشاورزی عنوان و بیان کرد: کنیا تولیدکننده چای است که این محصول را فرآوری و به کشورهای مختلف از جمله ایران صادر می‌کند.

معاون سفارت ایران در کنیا از دیگر صادرات این کشور را قهوه، گل و بادام زمینی دانست و گفت: دیگر منابع درآمدهای کنیا از راه توریسم تامین می‌شود.

وی با مقایسه اجمالی وضعیت هتل‌ها و حیات‌وحش کنیا نسبت به ایران بیان داشت: وضعیت پذیرایی از مهمانان و سرویس‌دهی کنیایی‌ها نسبت به ما مطلوب‌تر است.

قرنفلی افزود: در سال یک میلیون توریست به این کشور سفر می‌کنند و کشورهای مهمی مانند آلمان و ایتالیا در این بخش به سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند.

وی بخش دیگری از صادرات کنیا را انبه و آناناس و دیگر میوه‌های قاره‌ای دانست و گفت: این میوه‌ها از لحاظ کیفیت و قیمت دارای مزایای فراوانی است ولی با این وجود بسیاری از میوه‌ها مانند سیب، کیوی و پرتقال را از دیگر کشورها وارد می‌کنند.

معاون سفارت ایران در کنیا اضافه کرد: در بخش مسکن شرکت مهان در بخش نیروگاهی فراق و در واردات یکی از شرکت‌های خصوصی، و موتور لامیکی از تجار ایرانی نمایندگی آن را در این کشور دارد.

وی به کاستی‌های موجود در کنیا اشاره و تصریح کرد: این کشور واردکننده نیازهای خود از دیگر کشورها است.

قرنفلی با اشاره به فرصت‌های تجاری ایران در کنیا بیان کرد: کنیا به دلیل کمبود برق نیازمند خدمات فنی مهندسی است که ایران می‌تواند در زمینه نیروگاهی و تولید برق با این کشور وارد تبادل تجاری شود.

وی اذعان کرد: کنیایی‌ها به دلیل کمبود برق در این کشور مجبور هستند زود بخوابند و غذای کمی بخورند که در این راستا مشکلات ناشی از فقر قابل مشاهده است.

معاون سفارت ایران در کنیا از استقبال این کشور در زنجیره توزیع تامین اقلام ایرانی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور خبر داد و تصریح کرد: مذاکراتی صورت گرفته که محصولات ایرانی با نام تجاری همان فروشگاه در کنیا توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه کنیا جایگاه خاصی در شرق آفریقا دارد بیان کرد: نگاه به کنیا نباید نگاه به یک کشور باشد بلکه باید این نگاه به صورت منطقه‌ای باشد که می‌تواند راه را برای کشورهای پیرامونی نیز باز کند.

قرنفلی تامین مالی پروژه‌ها را در کنیا دغدغه اصلی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دغدغه اصلی کنیایی‌ها تامین مالی پروژه‌ها است، توجه به این امر می‌تواند راه بازار را برای همه باز کند.

وی خاطر نشان کرد: چینی‌ها و هندی‌ها توانسته‌اند به صورت موفق در این کشور به تجارت بپردازند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول