اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه:

گسترش ورزش‌های همگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت: ترویج ورزش‌های همگانی در مناطق آسیب‌پذیر جامعه می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

گسترش ورزش‌های همگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

عبدالعلی شاملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: میزان استقبال مردم کرمانشاه از ورزش‌های همگانی بسیار خوب است به‌ طوریکه می‌توان این رشته را پرمخاطب‌ترین رشته استان محسوب کرد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه افزود: ورزش‌های همگانی در استان کرمانشاه در مقایسه با سطح استاندارد کشوری و فدراسیون قابل قبول است.

شاملی تصریح کرد: یکی از علل استقبال مردم از ورزش‌های همگانی عدم نیاز به زمان و مکان خاصی برای فعالیت در این رشته است و همین امر سبب شده است که ورزشکاران ورزش‌های همگانی از تمام اقشار و سنین مختلف باشند.

وی در خصوص رشد میزان استقبال مردم از این رشته در سال‌های اخیر گفت: در سال 86 که نخستین همایش پیاده‌روی برگزار شد، 20 هزار نفر در آن شرکت کردند، به‌ تدریج در سال‌های بعد از جمله سال 89 که همایشی همانند همایش سال‌های گذشته برگزار شد بیش از 300 هزار نفر در آن شرکت کردند که سبب شد در کشور رکورد حضور مردم در این نوع همایش‌ها شکسته شود و به کرمانشاه تعلق بگیرد.

عبدالعلی شاملی در ادامه افزود: در حال حاضر صبح‌ها بسیاری از مردم به‌صورت خودجوش در پارک‌ها و محل‌های مناسب دیگر، ورزش‌های صبحگاهی گروهی را انجام می‌دهند که این نشان از استقبال مردمی از این رشته است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه تاکید کرد: هم‌اکنون برای ورزش صبحگاهی بانوان 12 سالن ورزشی را آماده داریم تا بانوان بتوانند به‌راحتی این رشته را پیگیری کنند.

وی در خصوص نتایج مثبت گسترش ورزش‌های همگانی گفت: می‌توان با گسترش ورزش‌های همگانی در سطح شهر از آسیب و مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد، بزهکاری و … جلوگیری کرد.

شاملی افزود: برای دستیابی به این هدف باید این رشته را بیش از سایر نقاط در مناطقی ترویج دهیم که آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها، همایش‌ها و گسترش این رشته نیازمند تامین مالی است که متاسفانه ورزش‌های همگانی نیز، مانند دیگر رشته‌های ورزشی از مشکل نبود اسپانسر رنج می‌برد.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان کرمانشاه افزود: در سال‌های گذشته قسمتی از بودجه ستاد مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به این رشته تعلق می‌گرفت که هیئت ورزش‌های همگانی با آن وسایل ورزشی را خریداری می‌کرد و در مناطق آسیب‌پذیر شهر پخش می‌کرد، اما متاسفانه این منبع مالی دیگر وجود ندارد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول