اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی شرکت بیورو وریتاس:

صدور کالا به عراق به شیوه سنتی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیر عملیات بازرسی شرکت بیورو وریتاس گفت: صدور کالا‌ها با تصویب قانون جدید عراق و منطبق‌سازی با استانداردهای این کشور صورت می‌گیرد و شیوه‌های سنتی در صدور کالا به کشور عراق امکان‌پذیر نیست.

صدور کالا به عراق به شیوه سنتی امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلامرضا قاسمیان امروز در مراسم آشنایی با فرصت‌های تجاری عراق که در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد به قانون جدید کشور عراق در پذیرش واردات کالا از کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و افزود: از بهار سال گذشته بر اساس قانون مصوب عراق تمام کالاهای وارداتی باید منطبق با استاندارد کشور عراق باشد.

وی ادامه داد: قبل از اینکه کالایی به عراق صادر شود مورد بازرسی قرار گرفته و بر اساس استانداردهای عراق ارزشیابی شده و به آن گواهی استاندارد داده می‌شود.

مدیر عملیات بازرسی شرکت بیورو وریتاس (BV) ادامه داد: صادرکنندگانی که تشریفات صدور کالا به عراق را طی نکرده باشند نمی‌توانند کالای خود را از مناطق مرزی به این کشور صادر کنند.

وی اضافه کرد: شرکت بیورو وریتاس برنامه‌های بازرسی، آزمایشی و صدور گواهی کالاها را قبل از واردات به کشور عراق بر عهده دارد.

قاسمیان تصریح کرد: سازمان مرکزی استانداردسازی و کنترل کیفیت(COSQC) بیورو وریتاس را برای گواهی مطابقت محصولات (VOC) پیش از حمل به عراق منصوب کرده است.

وی هدف از فعالیت‌های این شرکت را در هنگام صدور کالا به کشور عراق، حمایت از مصرف‌کننده و محیط زیست، تضمین مطابقت و ترخیص سریع‌تر کالاها در اداره گمرک عراق همراه با گواهی مطابقت مناسب فرآیند عنوان کرد.

مدیر عملیات بازرسی شرکت بیورو وریتاس با بیان اینکه شیوه سنتی دیگر پاسخگوی صادرات به کشور عراق نیست خاطر نشان کرد: صادرکنندگان باید پیش فاکتور، صورتحساب نهایی و اعتبار اسنادی کالای خود را همراه با فهرست و مقصد کالاهای مورد نظر برای صادرات، نام و شماره تماس واردکننده و صادرکننده به منظور انجام تشریفات صدور کالا به عراق تحویل شرکت دهند.

وی ادامه داد: پس از مطابقت اسناد باید این کالاها در دسترس قرار بگیرد و گزارش آزمایش، آنالیز مطابق استانداردها و یا مقررات ایمنی عراق تهیه شود.

قاسمیان اضافه کرد: برای صدور کالا به کشور عراق در دست داشتن گواهی‌های مربوط به مدیریت سیستم‌های کیفیت و ایمنی نیز ضروری است.

وی مرحله بعدی صدور کالا به کشور عراق را ارائه اطلاعات مربوط به محل و تاریخ موقت در دسترس بودن کالاها برای انجام بازرسی فیزیکی پیش از حمل دانست.

مدیر عملیات بازرسی شرکت بیورو وریتاس بازرسی فیزیکی و صدور گواهی مطابقت را از دیگر مراحل صدور کالا به کشور عراق ذکر کرد و گفت: تصدیق مربوط به سندیت گواهی، سازگاری بین CoC و اسناد واردات، کنترل دیداری شرایط حمل کالاها و بسته‌ها در هر زمانی که گمرک محموله‌ای را باز می‌کند در مقصد انجام خواهد شد.

مدیر عملیات بازرسی شرکت بیورو وریتاس با اشاره به محصولات زیرپوشش برنامه VOC خاطر نشان کرد: محصولات برقی و الکترونیکی، لوازم برقی برای مصارف خانگی، لامپ‌های خانگی، کابل برق روشنایی‌های خانگی و اجزای آنها از جمله محصولاتی هستند که زیر‌پوشش برنامه VOC است.

وی اضافه کرد: وسایل نقیله، لاستیک و قطعات خودرو، محصولات ساختمانی، محصولات غذایی، لوازم آرایش، محصولات بهداشت فردی و عوامل نظافت، سخت‌افزار خانگی، لوازم آشپزخانه و مواد شیمیایی از جمله کالاهایی است که زیر‌پوشش برنامه VOC قرار دارد.

قاسمیان خاطر نشان کرد: تجار برای صدور کالا به کشور عراق و آگاهی از مقررات و تشریفات صدور کالا به این کشور به آدرس WWW.bureauveritas.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول