اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال

1270 گواهینامه صادرات از مرز چزابه صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و 273 فقره گواهینامه انطباق صادراتی برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری از پایانه مرزی چزابه به عراق صادر شده است.

1270 گواهینامه صادرات از مرز چزابه صادر شد

سیما پشم‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در راستای نظارت بر اجرای استاندارد اجباری کالاهای صادراتی، این اداره کل بر همه اقلام صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت کرده و تنها در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی مربوطه مجوز صادرات برای آنها صادر می‌کند.

وی افزود: حجم صادرات از پایانه چزابه در 6 ماهه اول امسال 521 میلیون و 209 هزار و 370 کیلوگرم به ارزش بالغ بر 695 میلیارد و 595 میلیون ریال بوده است.

پشم‌فروش گفت: عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی چزابه برای صادرات به کشور عراق بوده و بیشتر شامل محصولاتی همچون سیمان، آجر، موزاییک و سنگ‌های ساختمانی است.

وی پیش‌بینی کرد با آغاز طرح حمل یکسره از گمرکات استان، صادرات اقلام دارای نشان استاندارد از مرزهای خوزستان به عراق افزایش یابد.

پیش از این استاندار خوزستان از اجرای حمل یکسره کالا از خوزستان به عراق از اواسط مهرماه و تسهیل در فراهم شدن این امکان و مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و عراق خبر داده بود.

در ابتدای اجرای این طرح قرار است 30 درصد کالاهایی که در مرزهای شلمچه و چزابه به عراق صادر می‌شوند، به صورت حمل یکسره از مبداء تا مقصد جابه‌جا شوند.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول