اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان مطرح کرد

هدف‌گذاری‌ 3.5 میلیارد دلاری صادرات از استان اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان گفت:‌ در ابتدای امسال برای صادرات استان 3.5 میلیارد دلار هدف‌گذاری شد که در شش ماه نخست امسال 1.8 دهم میلیارد دلار آن محقق شد.

هدف‌گذاری‌ 3.5 میلیارد دلاری صادرات از استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا همدانیان بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پست استان اصفهان اظهار کرد: شرایط تولید در کشور و نیز استان اصفهان صرف‌نظر از دو محدودیت سرمایه در گردش و نقدینگی، بسیار خوب است، چنانکه هیچ کالایی در صنوف مختلف نیست که تولید شود و در دست تولید کننده بماند.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در سه ماه دوم امسال از 19.2 به 18 درصد کاهش یافته است، افزود: این آمار مطلوب ما نیست و امید داریم که باز هم کاهش پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان تصریح کرد: در ابتدای امسال برای صادرات استان 3.5 میلیارد دلار هدف‌گذاری شد که در شش ماه نخست امسال 1.8 دهم میلیارد دلار آن محقق شد.

وی هدف‌گذاری امسال برای مالیات و درآمد استانی را 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در شش ماه نخست امسال 900 میلیارد تومان از آن محقق شده است.

همدانیان اضافه کرد: این دو هدف‌گذاری با توجه به اجرا شدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شد، در حالیکه این مرحله تاکنون متوقف مانده است.

وی با اشاره به اتفاقات دو هفته اخیر در کشور در زمینه قیمت ارز گفت: این میزان هجمه و تحریم‌های اقتصادی در هیچ مقطع زمانی برای ایران سابقه نداشته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان تاکید کرد: بدون شک اگر این فشارها بر بسیاری دیگر از کشورهای دنیا اعمال می‌شد، آنها تاکنون به فروپاشی رسیده بودند.

وی با اشاره به خدمات پستی انجام شده در استان اصفهان گفت: در سال گذشته 240 هزار مرسوله از خارج از کشور به این استان ارسال و 37 هزار مرسوله از این استان به خارج کشور ارسال شده است.

همدانیان افزود: در سال گذشته 6 میلیون و 200 هزار مرسوله از این استان به سایر استان‌ها و در داخل استان 26 میلیون مرسوله پست شده است.

وی سرانه پستی هر اصفهانی را 6.9 مرسوله برشمرد و تصریح کرد: هر کارمند پست 3 هزار سفر را در طول سال حذف می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان افزود: در این استان یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه جاری می‌دهیم، در حالیکه امسال تنها 100 میلیارد تومان بودجه برای امور عمرانی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه دولت، گران اداره می‌شود، تاکید کرد: باید به فکر درآمدهای جدید در استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول