اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد و هیچ ذخیره برفی در بالادست زاینده‌رود وجود ندارد.

حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان از سال‌های گذشته با خشک‌سالی‌های پی در پی مواجه شده و حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد، اظهار کرد: در حال حاضر منابع آبی در اصفهان محدود است و حجم سد زاینده‌رود نسبت به بلندمدت 75 درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه دستور‌العملی در استان برای صرفه‌جویی در مدیریت مصرف آب و برق تهیه شده و به تمام ادارات استان ابلاغ شده است، اضافه کرد: براساس این دستور‌العمل تمام ادارات باید در مصارف اداری، خانگی، تجاری و فضای سبز از راهکار‌های بهینه مصرف آب و صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان نصب وسایل کاهنده در مصرف آب را در آبخوری‌ها و شیر‌های آب ضروری دانست و تصریح کرد: هم‌چنین آبیاری فضای سبز نیز در زمان شب صورت گیرد و کشت چمن نیز باید از سیستم ادارات حذف شود.

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب نیز باید با مشترکان پرمصرف برخورد کند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 80 شهرک صنعتی در سطح استان وجود دارد که به تمام این واحد‌ها ابلاغ شده است که صنعت‌های آب‌بر باید در تمام بخش‌های خود در راستای مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه آبیاری فضای سبز این واحد‌ها نیز باید به صورت بارانی باشد، تاکید کرد: اصفهانی‌ها در تیرماه جاری با موجی از گرما مواجه شدند اما در حال حاضر دمای هوای اصفهان تا حدودی کاهش یافته و با خنکی هوا در این روزهای به صورت موقت رو به‌ رو هستیم.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی اصفهانی‌ها در اواسط مردادماه جاری نیز با افزایش دمای هوا مواجه می‌شوند و مردم اصفهان باید در مرداد و شهریور ماه جاری با صرفه‌جویی در مصرف آب از جیره‌بندی شدن آب شرب جلوگیری کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد و این موضوع به این دلیل است که هیچ ذخیره برفی در بالادست زاینده‌رود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ذخیره برفی مناسبی در بالادست زاینده‌رود وجود داشته است، اظهار کرد: اما در سال جاری اصفهان با کاهش بارندگی مواجه شده و هم‌اکنون ذخیره برفی در بالادست زاینده‌رود به صفر رسیده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول