اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری:

وضعیت رودخانه زاینده رود بحرانی است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری گفت: با بروز خشکسالی‌های اخیر وضعیت آب در این استان به‌ویژه رودخانه زاینده‌رود بسیار بحرانی است.

وضعیت رودخانه زاینده رود بحرانی است

طاهر نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: انتقال آب از حوزه مبدأ به حوزه دیگر بدون در نظر گرفتن خواسته‌های مردم پایین دست غیر قانونی است، که البته رئیس جمهور نیز در سفر به استان چهارمحال و بختیاری به این مسئله اذعان داشتند.

وی افزود: رئیس جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری قول مساعد دادند تا در اجرای پروژه‌های انتقال آب حوزه به حوزه خواسته‌های مردم استان لحاظ شود.

نوربخش ادامه داد: در این راستا نیز نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام دادند که البته تاکنون نتیجه موثری در بر نداشته است.

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری با اشاره به خواسته مردم در انتقال آب حوزه به حوزه، گفت: جای تعجب است، چراکه به خواسته مردم این استان توجه نمی‌شود و این همه وعده که ابتدا نیاز مردم پایین دست رعایت شود، وعده دروغی بیش نیست.

وی با تأکید بر اینکه اجرای پروژه‌های انتقال آب باید بر اساس اصول استاندارد یونسکو و قوانین کشور اجرایی شود، گفت: تونل گلاب یک با وجود نادیده گرفتن خواسته مردم و مخالفت مردم این استان در دست احداث است، تونل گلاب دو نیز احداث خواهد شد، همانطور که تونل بهشت‌آباد نیز احداث خواهد شد، بدون در نظر گرفتن حق و حقوق مردم که این مسئله به دور از عدالت است.

نوربخش با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر، ابراز داشت: با بروز این خشکسالی‌ها وضعیت آب در این استان به‌ویژه رودخانه زاینده‌رود بسیار بحرانی و بغرنج است، آیا مسئولان جوابگوی مردم این استان بر اساس استانداردهای یونسکو و قوانین کشور هستند.

وی با بیان اینکه دو پروژه تونل «گلاب» و «بهشت‌آباد» به طور کامل کارشناسی نشده‌ است، گفت: در این دو پروژه معیارهای سازمان‌های بین‌المللی در نظر گرفته نشده و کاملا تک‌گزینه‌ای انتخاب شده است.

نوربخش تصریح کرد: چرا که کسب موافقت مردم، حفظ رودخانه‌ها و حفظ وسیله امرار معاش مردم و به رسمیت شناختن حقوق و سهیم شدن در منافع، تضمین عمل به تعهدات و استفاده از رودخانه‌ها برای ایجاد صلح و امنیت جزو معیارهای کمیسیون جهانی سدهاست، اما در احداث این تونل موافقت مردم دشت کیار، فرخ‌شهر یا شهرکرد گرفته نشده و این در حالی است که با ساخت این تونل، منابع آب‌های زیرزمینی دشت‌ها تخلیه شده و مردم بیکار می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول