اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی صورت گرفت

آغاز به‌ کار آموزش مهدهای ‌کودک‌ امدادی در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی هلال‌احمر سیستان ‌و بلوچستان گفت: با آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، آموزش مهدهای ‌کودک‌ امدادی در زاهدان کار خود را آغاز کردند.

آغاز به‌ کار آموزش مهدهای ‌کودک‌ امدادی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان مژگان اصلی صبح امروز در مراسم آغاز به‌کار رژه موتوری، نمایشگاه دستگاه‌های امدادی و آموزش مهدهای‌کودک‌ امدادی در زاهدان در نخستین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با شعار «تدابیر راهبردی، مشارکت مردمی و کاهش خطرپذیری»، اظهار داشت: با آغاز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، تعداد 35 خودروی امدادی جمعیت هلال‌احمر، سازمان‌ها و ارگان‌های عضو کارگروه جمعیت با رمز «یا محمد رسول‌الله (ص)» رژه خود را از محل جمعیت هلال‌احمر شعبه زاهدان آغاز کردند.

وی افزود: هدف از اجرای این مانور، نمایش توان و چگونگی حضور خودروهای امدادی در زمان بروز حادثه است.

مدیر روابط عمومی هلال‌احمر سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: در این راستا، نمایشگاه توانمندی‌های امدادی اعضای کارگروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و عضو مدیریت بحران استان در محل دانشگاه با حضور مسئولان محلی و مدیرعامل و سرپرست مدیریت بحران استان افتتاح شد.

اصلی بیان داشت: در این نمایشگاه که به مدت سه روز دائر است تمامی دستگاه‌های مربوطه دستاوردهای امدادی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

وی تصریح کرد: علت نامگذاری این هفته سالروز زمین‌لرزه 9/7 دهم ریشتری سال 1923 میلادی در منطقه کانتوی ژاپن است که متأسفانه بیش از 140 هزار نفر کشته به جای گذاشت و مصادف با 20 مهرماه است که مجمع عمومی سازمان بین‌الملل متحد سالروز این زلزله را روز جهانی «کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری کرده است.

مدیر روابط عمومی هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان افزود: در کشور ایران به دلیل حادثه‌خیز بودن، یک هفته را از 15 الی 22 مهرماه را به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری کرده و گرامی می‌دارند.

اصلی بیان کرد: با توجه به شعار اولین روز هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در زمینه «مشارکت همه جانبه مردمی در کاهش خطرپذیری» در هفت مهدکودک زاهدان، آموزش‌های امدادی با زبان کودکانه انجام شد و سپس غنچه‌های هلال از نمایشگاه فوق بازدید کردند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول