اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری پارپیرار:

نمایشگاه اقوام در هفته هنر مازندران برگزار شود

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه فرهنگی هنری پارپیرار گفت:‌ نمایشگاه دائمی اقوام در هفته هنر مازندران برگزار شود.

نمایشگاه اقوام در هفته هنر مازندران برگزار شود

فرهود جلالی در حاشیه برگزاری هفته هنر مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: آنچه که فرهنگ را زنده می‌کند اندیشه است.

وی ادامه داد: ‌برنامه‌هایی که اجرا می‌کنیم باید مردم را به اندیشیدن وادار کند تا موجب زنده شدن فرهنگ شود.

جلالی با اشاره به اینکه برگزاری هفته هنر، اقدام مناسبی است، تصریح کرد: ‌اما اشکال کار در اینجاست که نمی‌توان همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان را در این هفته و این فضا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه هنر و صنایع بسیاری در مازندران داریم که در این نمایشگاه ارائه نشده‌اند، افزود: هم برای عده‌ای فرصت مهیا نیست و هم اینکه فضا اجازه حضور نمی‌دهد.

این فعال عرصه فرهنگ بومی خاطرنشان کرد:‌ در برگزاری هفته هنر، دولت باید سیاست‌گذاری کرده و از بخش خصوصی بیشتر بهره ببرد.

جلالی با بیان اینکه دولت بسترسازی کند تا کار توسط مردم انجام شده و ماندگاری پیدا کند، گفت: می‌توان به جای برگزاری هفته هنر، فرهنگ و هنر اقوام را به صورت دائمی در مجموعه نیاوران به نمایش گذاشت و در نگاه کلان، استان‌ها یکدیگر را بشناسند و حتی بر اساس نقشه ایران در کنار هم قرار گیرند.

این فعال عرصه فرهنگ بومی با اشاره به اینکه می‌توان در این نمایشگاه مبنای اقتصادی و فروش را هم در نظر گرفت، افزود: حتی غرفه مشاهیر می‌تواند با تهیه کتابچه‌هایی که دولت آنها را خریداری کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند سیاست‌های خود را در این برنامه‌ها ارائه کند، ادامه داد: به این ترتیب نسل جوان ما راحت‌تر با موضوع‌های آشنا می‌شوند.

جلالی یادآور شد:‌ در صورت ورود بخش خصوصی و گروه‌های مردمی در برگزاری این برنامه‌ها، برنامه‌ریزی بر اساس سلیقه مخاطب انجام می‌شود چرا که بخش دولتی محدودیت‌هایی دارد که بخش خصوصی با آن محدودیت‌ها مواجه نیست.

این فعال عرصه فرهنگ بومی تصریح کرد:‌ سیاست‌گذاران می‌توانند از این برنامه‌ها بهره برده و جامعه را به سمت و سوی فرهنگی که می‌خواهند، رهنمون کنند.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری هفته هنر باید از جلسات نقد، بررسی و تحلیل هم بهره برد، گفت:‌ این موضوع در برنامه هفته هنر، دیده نشده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری پارپیرار، اذعان داشت: می‌توان در همه استان‌ها مکان‌های دائمی برگزاری هفته هنر را طراحی کرد و هر استان بتواند در استان دیگری هم برنامه اجرا کند و مردم در هر استان شاهد اجرای هنر و فرهنگ اقوام مختلف باشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول