اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

مراکز فرهنگی و هنری جزیره‌ای عمل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود تعدد مراکز فرهنگی و هنری در این استان، متأسفانه این مراکز به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که این مشکل موجب عدم پیشرفت در این حوزه شده است.

مراکز فرهنگی و هنری جزیره‌ای عمل می‌کنند

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هنر استان ریشه در فرهنگ مردم دارد، آداب و رسوم مردم استان با نمادها و رسوم مختلف هر کدام روایت‌گر فلسفه هنر اقوام است، ولی امروزه متأسفانه هنر در رأس امور نیست و در حاشیه قرار گرفته است.

وی حمایت از تولید را بهترین حمایت از پیشکسوتان دانست و گفت: تاکنون تلاش‌های بسیاری در راستای حمایت از هنرمندان صورت نگرفته است، البته به نظر می‌‎رسد حمایت از هنر مشروط به دستگاه‌های هنری و فرهنگی شده در حالی که تمام دستگاه‌ها می‌توانند به نوعی حامی هنر استان شوند.

شیروانی با اشاره به اینکه هنر تفریح انسان‌های مرفه نیست، گفت: هنر، زیبا نگاه کردن به جهان است، زیبا نگاه کردن به خود و دیگران و آثار هنری هر جامعه نشانه هویت آن جامعه است و صرف تفریح و خلق یک اثر نیست.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایران حافظه تاریخی هویتی بسیار غنی دارد، گفت: یکی از نمادهای هویتی ایران دفاع مقدس است که به خوبی می‌تواند در هنر تجلی یابد، البته برای به فعل رساندن نیازمند نگاه هوشمندانه و مراجعه به کارشناسان هنرمند هستیم.

شیروانی اضافه کرد: امروزه جایگاه هنر در ساخت المان‌ها و نمادها در فضای شهری استان نادیده انگاشته شده است.

وی گفت: در ساخت المان شهری و عمومی دو نوع هزینه وجود دارد، گرفتن ایده خوب و اجرای خوب یک ایده زیبا ولی آنچه در پروژه‌ها نادیده انگاشته می‎شود، طرح و طراح است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی و هنری در این استان، خاطرنشان کرد: در بحث هنر و فرهنگ متأسفانه تعداد مراجع فرهنگی و هنری در این استان زیاد است که فراوانی مراکز فرهنگی و هنری موجب می‎شود تصمیم‌های متعددی گرفته شود که البته این مراکز به شکل جزیره‌ای عمل می‌کنند و با یکدیگر تعامل مستمر ندارند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری فقدان یک شبکه ارتباطی منسجم و دائمی بین دستگاه‌های مختلف را یکی از عوامل جزیره‌ای عمل کردن مراکز هنری دانست و افزود: فقدان ارتباط مستمر و هدفمند بین مدیران دستگاه‌های هنری و به علاوه فقدان ارتباط مستمر بین مسئول و دستگاه و هنرمندان از دیگر عوامل مشکل‌زاست.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول