اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

برپایی نخستین نمایشگاه «همپای محراب» در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان‌وبلوچستان با عنوان «همپای محراب» برگزار می‌شود.

برپایی نخستین نمایشگاه «همپای محراب» در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در جلسه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اداره کل ارشاد استان اظهار داشت: همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، نمایشگاه «همپای محراب» از 18 تا 21 مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی زاهدان گشایش می‌یابد.

وی افزود: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 3 هزار و 500 متر مربع دایر می‌شود و هدف از برپایی نمایشگاه «همپای محراب» در زاهدان، شناسایی ظرفیت‌ها و دستاوردها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و پژوهش اعضای این کانون‌ها است.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه 150 کانون فرهنگی و هنری مساجد از سراسر استان در این نمایشگاه شرکت دارند، بیان داشت: نمایشگاه «همپای محراب» در هشت بخش کل و در چهار محور نخبگان و برگزیدگان برتر، آثار و تولیدات برتر، ایده‌های برتر فعالیت‌های شاخص برگزار می‌شود.

دانشی بیان کرد: در برپایی این نمایشگاه سعی شده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان به ویژه کانون‌های تخصصی، روستایی، عشایری و مرزی استفاه شود.

این مسئول تعداد کانون های فعال در استان را بیش از 600 کانون اعلام و خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری بیش از 750 کانون فرهنگی و هنری افزایش می‌یابد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان به جایگاه واقعی مساجد در دوران پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: مساجد پایگاه و سنگری در برابر جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

دانشی با بیان اینکه بیش از 12 هزار نفر نوجوان و جوان در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شرکت دارند، افزود: برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار مسجد، برگزاری دوره‌های آموزش‌های مهارت‌های زندگی با حضور بیش از 8 هزار نفر و تشکیل 15 خانه نور در سطح استان شاخص‌های فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان‌وبلوچستان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان داشت: این کانون‌ها مکانی مناسب برای پروش استعدادهای جوانان مسجدی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، پژوهشی و غیره است.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: باید با تمام توان نسبت به پرورش جوانان مسجدی در جامعه تلاش شود زیرا که آبادانی این مرز و بوم در آینده‌ای نزدیک در دستان همین نوجوانان و جوانان خواهد بود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول