اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خلخال:

خلخال به قطب تولید محصولات ارگانیک تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: شهرستان خلخال توان تبدیل شدن به قطب محصولات ارگانیک را در بخش کشاورزی دارد.

خلخال به قطب تولید محصولات ارگانیک تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول انعام‌پور ظهر امروز در نشست با جمعی از تولید‌کنندگان بخش کشاورزی اظهار داشت: شهرستان خلخال بیش از 43 هزار هکتار جنگل، 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 5 هزار هکتار نیز باغات مثمر و غیر‌مثمر دارد که در صورت توجه به این موقعیت و شرایط مطلوب در توسعه بخش کشاورزی می‌توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان بیکار را فراهم آورد.

وی با اعلام اینکه از 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان بیش از نیمی دیم و حدود 12 هزار هکتار آبی می‌باشد، خاطرنشان کرد: این شهرستان در توسعه باغات، دامپروری و تولید زنبور عسل و همچنین کشت زعفران و احداث صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و مرکز تحقیقات باغبانی و صنایع بسته‌بندی از ظرفیت بی‌نظیری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال ظرفیت تولید محصولات دامی را 17 هزار تن، بخش زراعی را 61 هزار تن و بخش باغی را نیز 43 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: در این شهرستان 100 تن آبزیان و 40 تن عسل تولید می‌شود که خود گویای توانمندی منحصر به فرد کشاورزی در خلخال است.

انعام‌پور از شناسایی یک هزار هکتار اراضی مستعد برای توسعه بخش کشاورزی و کشت محصولات گلخانه‌ای خبر داد و گفت: در بخش خورش‌رستم خلخال 10 هزار هکتار از اراضی منطقه به کشت برنج مناسب اختصاص یافته است که می‌توان این اراضی را به سرعت توسعه داد.

این مسئول به احداث استخر‌های مختلف ذخیره آب و همچنین تکمیل طرح‌های توسعه سد‌های معیشتی اشاره کرد و افزود: 75 میلیون متر‌مکعب از ذخیره آبی این شهرستان قابل استفاده در بخش کشاورزی است و مابقی نیز برای تامین آب شرب اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال با اعلام اینکه 225 میلیون متر‌مکعب آب شیرین از دسترس شهرستان خارج می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر در این شهرستان دو سد و 7 استخر در حال احداث می‌باشد که با تکمیل آن می‌توان از ذخیره آبی بهتر استفاده کرد.

انعام‌پور اختصاص اعتبار از محل کارگروه توسعه کشاورزی را نیز یک ظرفیت ممتاز بیان کرد و ادامه داد: را رقم 13 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری 300 طرح با اشتغالزایی 450 نفر مصوب شده در حالی که مسئولان استان اعلام کرده‌اند متقاضیان این شهرستان به صورت شناور می‌توانند از تسهیلات 185 میلیارد تومانی بخش کشاورزی که به 300 میلیارد تومان ارتقا یافته است، بهره بگیرند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول