اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولیدات کشاورزی اردبیل از مرز 3 میلیون تن گذشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولیدات کشاورزی استان اردبیل در بخش‌های زراعی، باغی و دامی امسال از مرز 3 میلیون 100 هزار تن گذشت.

تولیدات کشاورزی اردبیل از مرز 3 میلیون تن گذشت

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام باید میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور به 300 میلیون تن برسد که در این راستا ظرفیت تولید استان اردبیل نیز به 7 تا 10 میلیون تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: اردبیل در تولید بذر محصولات مختلف در تراز ملی است به طوری که ما در تولید بذر ذرت، سورگوم و همچنین سیب زمینی شاخص‌ترین استان در سطح کشور هستیم.

این مسئول به حاصل‌خیزی 700 هزار هکتاری اراضی این استان در تولید محصولات متنوع اشاره کرد و گفت: همه ساله 3 میلیون تن محصولات زراعی باغی و دامی به ارزش 600 میلیون تومان در این استان تولید می‌شود که سال گذشته رقم تولیدی ما حدود 2 میلیون  و 850 هزار تن بوده است.

عبدایمانی بیان داشت تولیدات باغی استان اردبیل امسال از 240 هزار تن به 340 هزار تن افزایش یافته است و ما با تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان 500 هزار تن محصولات متنوع دامی را نیز تولید کردیم.

وی تصریح کرد: با احتساب کلیه تولیدات بخش کشاورزی تولید این استان به 4 میلیون و 150 هزار تن می‌رسد که پیش‌بینی می‌کنیم 15 تا 20 درصد در مجموع افزایش تولید را شاهد باشیم.

عبدایمانی به افزایش تولید محصولات متنوع کشاورزی اشاره کرد و افزود: ما 20 درصد در تولید گندم، 60 درصد در تولید حبوبات و 40 درصد در تولید محصولات باغی با افزایش تولید مواجه شدیم و کماکان هدفگذاری اصلی ما رسیدن به مرز تولید پایدار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود از ظرفیت بی نظیر بخش کشاورزی در ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم روز به روز این توانمندی‌ها و شاخص‌ها ارتقا یافته و جایگاه استان اردبیل تقویت شود.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول