اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دزفول در مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای مدیریت بازار مرغ ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه‌ای برای مدیریت بازار مرغ ندارد.

وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای مدیریت بازار مرغ ندارد

عباس پاپی‌زاده پالنگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت:  آمار دقیقی از میزان جوجه‌ریزی و همین طور مصرف مرغ در داخل ارایه نمی‌شود که این مسئله برنامه ریزی‌ها را مختل کرده که با این وضع نمی‌توان به ساماندهی بازار مرغ در آینده امیدوار بود.

وی ادامه داد: بر اساس شواهد موجود، تصمیمات شتاب‌زده و دیر هنگام موجب نابسامانی در بازار مرغ و دیگر محصولات کشاورزی شده است که این روند باید اصلاح شده و مسئولان ذی‌ربط تمهیداتی برای آن در نظر بگیرند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماه‌های گذشته به دلیل کمبود مرغ در بازار، قیمت این محصول به یکباره افزایش ناگهانی پیدا کرد و دولت در آن زمان به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اقدام به ثبت سفارش واردات این محصول کرد که امروز شاهد واردات بی رویه این محصول هستیم که به آشفتگی بازار دامن زده است.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی می‌بایست آمار دقیقی از میزان جوجه‌ریزی و همین طور میزان مصرف گوشت مرغ در داخل داشته باشد و برنامه ریزی‌ها نیز بر این اساس صورت گیرد، در صورتی که در حال حاضر این چنین نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی آمار دقیقی از میزان جوجه ریزی و همین طور مصرف گوشت مرغ در داخل ارایه نمی‌کند که این مسئله برنامه ریزی‌ها را مختل کرده که با این وضع نمی‌توان به ساماندهی بازار مرغ در آینده امیدوار بود.

پاپی‌زاده افزود: در حال حاضر قیمت گذاری در انواع محصولات دامی و کشاورزی، به خصوص مرغ به گونه‌ای نیست که منافع تولیدکننده و مصرف کننده تأمین شود، بنابراین باید مکانیزم چرخه تولید تا مصرف به طور دقیق رصد شده و آمارها نیز شفاف شود، در غیر این صورت به بیراهه می‌رویم.

نماینده مردم دزفول در مجلس تاکید کرد: برای جلوگیری از افزایش بی رویه واردات و نیز مهار قیمت‌ها باید زنجیره تأمین در نظر گرفته شده و برنامه ریزی‌های تنظیم بازار بر این اساس صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود در بازار محصولات کشاورزی و دامی در کشور افزود: نبود مدیریت اقتصادی متعادل در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باعث شده تا اوضاع قیمت محصولات کشاورزی و دامی نابسامان شده و تولید کنندگان و مصرف کنندگان از وضع موجود رضایت نداشته و به اقشار آسیب پذیر بیش از گذشته فشار اقتصادی وارد شود.

انتهی پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول