اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار هوبی چین:

چین نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در آذربایجان‌شرقی می‌سازد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار هوبی چین از تمایل این کشور برای سرمایه‌گذاری برای توسعه انرژی‌های نو در آذربایجان‌شرقی از جمله ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی،‌ بادی،‌ برق آبی و گازی خبر داد.

چین نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در آذربایجان‌شرقی می‌سازد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی، یانگ ز ژو اظهار داشت: چین علاقه‌مند است علاوه بر مشارکت در توسعه انرژی‌های نو این استان،‌ در حوزه‌های معدن، صنعت خودرو و ساختمان آذربایجان شرقی نیز سرمایه‌گذاری کند.
وی با اشاره به بررسی زمینه‌های همکاری مشترک آذربایجان‌شرقی و هوبی توسط کارشناسان ‌اضافه کرد: چین می‌تواند در انتقال آب رودخانه ارس به دشت تبریز و نیز انجام پروژه‌های ریلی آذربایجان شرقی مشارکت داشته باشد.
 ز ژو گفت:‌ بیابان‌زدایی و توسعه صنعت توریسم در آذربایجان‌شرقی می‌تواند دیگر زمینه‌های مهم  همکاری دو جانبه بین استان هوبی چین و آذربایجان‌شرقی باشد.
معاون استاندار هوبی همچنین با اشاره به قابلیت‌های معدنی آذربایجان‌شرقی به ویژه معدن مس سونگون، تحقق علاقه‌مندی دو طرف برای مشارکت در استخراج، بهره‌برداری و توسعه صنایع وابسته این معدن را منوط به معرفی تیمی به سرپرستی نماینده‌ای با اختیارات تام از سوی طرف ایرانی کرد.
ز ژو ضمن ابراز خرسندی، چشم انداز همکاری‌های دو جانبه را امید بخش و روشن توصیف کرد و افزایش تعاملات طرفین برای اجرایی شدن توافقات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.
استاندار آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: توافقات دو جانبه در شرف اجرایی شدن است و پیگیری‌های لازم در این خصوص با قوت تداوم خواهد داشت.
وی افزود: این توافقات در چهار حوزه معدن، صنعت و خودروسازی، ساختمان و انرژی‌های نو بوده و به زودی عملیاتی خواهد شد.
بیگی حضور هیئت چینی در تبریز را فرصت مغتنی برای تعمیق و استحکام مناسبات دو طرف توصیف کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی طی ماه‌های گذشته میزبان هیئت‌های اقتصادی مشابهی از کشورهای مختلف از جمله ترکیه و آلمان بوده که نشانگر افسانه بودن تحریم‌ها علیه کشورمان است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قابلیت‌های منحصربه‌فرد سرمایه‌گذاری در اقصی نقاط این کشور به ویژه آذربایجان‌شرقی طرف‌های خارجی را بدون توجه به تحریم‌ها برای سرمایه‌گذاری در آن ترغیب می‌کند.
استان هوبی با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر، ‌مهم‌ترین استان اقتصادی وصنعتی چین بعد از شانگ‌های بوده و علاوه بر دارا بودن واحدهای بزرگ ذوب از استان‌های مطرح این کشور در حوزه صنایع دفاعی و نظامی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول