اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی در بوشهر

خبرگزاری فارس: نخستین نیروگاه خورشیدی در آیینی با حضور مسئولان محلی بوشهر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر صبح امروز در این آیین با بیان اینکه این نیروگاه برای تامین بخشی از برق این شرکت افتتاح شده است، اظهار داشت: این نیروگاه برق خورشیدی در فاز نخست انرژی مورد نیاز بخش سرورهای این شرکت را تامین می‌کند.
محمدپردل با اشاره به اینکه افزایش مصرف انرژی‌های فسیلی کاهش سهم آیندگان را در پی دارد، یادآورشد: بهره مندی از انرژی‌های نو نظیر خورشید که با توجه به شرایط اقلیمی این استان فراوان است، برای بهره روی صحیح از منابع است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی بوشهر اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر برنامه‌های آینده نگرانه متعددی را برای بهره‌برداری از انرژی پاک خورشیدی در دستور کار دارد تا با کمک این انرژی پاک و مطمئن وظائف تامین آب و پشتیبانی مربوطه برای مناطق دور افتاده و روستایی استان به انجام برساند.
پردل ادامه داد: نیاز روز افزون به انرژی در جوامع بشری در کنار افزایش قیمت، محدودیت و آلودگی انرژی‌های فسیلی، حرکت به سمت انرژی‌های نو را در تامین نیازها اجتناب ناپذیر کرده است .
وی بابیان اینکه طراحی و ساخت این نیروگاه خورشیدی با استفاده از ظرفیت یکی از شرکت‌های بومی مستقر در پارک علم و فناوری بوشهر انجام شد، افزود: این نیروگاه در فازنخست، ظرفیت تولید چهار کیلو وات برق در ساعت دارد .
مدیر پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز در این آیین گفت: هزینه بهره مندی از انرژی‌های نو برای بخشی از مصارف اداری توجیه اقتصادی دارد و این مرکز برای توسعه این مهم دراین استان اعلام آمادگی می کند.
حمید محمدی افزود: ظرفیت‌های خوبی در پارک علم و فناوری بوشهر برای اجرای طرح‌های دانش بنیان وجود دارد که انتظار می‌رود شاهد آینده‌نگری مدیران در زمینه مباحث فناوری‌های نوین باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول