اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی:

تبیین عقبه تئوریک نهاد رسانه، مسئولیت اصلی حوزه علمیه است

خبرگزاری فارس: مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: تبیین عقبه تئوریک نهاد رسانه، مسئولیت اصلی حوزه علمیه است.

تبیین عقبه تئوریک نهاد رسانه، مسئولیت اصلی حوزه علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی صدا و سیما خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام نهاوندی در نشست تخصصی ضرورت تعامل حوزه علمیه و رسانه ملی اظهار کرد: کاوش نسبت دین و رسانه به معنی کلان خود، امری است که امروز به دلیل گسترش بخش‌های تئوری‌سازی و فناوری رسانه در بخش‌های مختلف بحث می‌شود و قبلاً در غرب مطرح شده است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: رسانه فرهنگ جامعه را می‌سازد و این امر عهده‌دار تعاملی در رسیدن به این مباحث است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی، این موضوع شکل دیگری پیدا کرده و مباحث مهمی مثل ماهواره نیاز به اقدامات ویژه‌ای دارد، گفت: برخی نظریه‌پردازان در موضوع رویکرد دین و رسانه قائل به این هستند که دین مأموریت رسانه نیست و زایش رسانه با اندیشه‌های غربی شکل گرفته است و به سوی اباحه‌گری در جامعه، لذت‌طلبی و مصرف‌گرایی میل دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر چه رسانه زاییده مدرنیته است، اما در کنار زاییده‌های دیگر مدرنیته قرار دارد و به صرف این مسئله نمی‌توان از آن بهره نبرد، گفت: برخی نیز قائل هستند که از رسانه می‌توان استفاده کرد، اما رسانه به ظرف دیگری نیاز دارد که مهیا برای پردازش مبانی دینی در ابعاد مختلف اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و معرفتی باشد.

 مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی ادامه داد: این حرف نیز اگر چه درست است، اما این مسئله در بحث کتاب نیز وجود دارد که بسیاری از مباحث دینی در قالب کتاب و تنزل‌یافته مطرح می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در ادامه  ابراز داشت: هنر نیز می‌تواند در ظرف رسانه‌ای خود برداشت‌های مبتنی بر اصول دین را مطرح کند. نقطه تداخل بین دین و رسانه موضوع زیبایی‌شناسی فطری، عوامل جذب و محبت‌افزایی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول