اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس:

‌400 سرفصل درسی دانشگاه‌ها بازنگری شد / شهریه دانشگاه‌ها‌ اضافه نشد‌

خبرگزاری فارس: وزیر علوم تحقیقات و فناوری از بازنگری 400 سرفصل درسی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: امسال 100 سرفصل جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

‌400 سرفصل درسی دانشگاه‌ها بازنگری شد / شهریه دانشگاه‌ها‌ اضافه نشد‌

کامران دانشجو امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ابراز داشت: هر سال در ابتدای سال تحصیلی برای رهنمود گرفتن از بیانات مراجع تقلید به قم می‌آییم تا از نظرات و راهنمایی‌های ایشان استفاده ‌کنیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله نوری‌همدانی در این دیدار بر دو موضوع مهم علوم انسانی و بهره‌گیری از این علوم در راستای مبانی اسلامی تاکید داشت تصریح کرد: گزارش بازنگری 400 سرفصل در دانشگاه‌ها و ورود 100 سرفصل جدید دیگر به این مراکز در آغاز سال تحصیلی ارائه و خاطر نشان شد که بررسی‌های لازم برای دیگر سرفصل‌ها در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ابزار خشنودی این مرجع تقلید از بازنگری سرفصل‌های دانشگاه‌ها بیان کرد: این مرجع تقلید تحقق این مهم را بسیار دشوار دانسته و از اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به شروع این مهم اقدام کرده است ابراز خرسندی کرد.

وی اضافه کرد: در این دیدار گزارشی از جذب 10 هزار استاد جدید در دانشگاه‌ها به آیت‌الله نوری‌همدانی ارائه شد و ایشان نیز بر اخلاق‌مداری و همخوانی اعمال و رفتار اساتید با موازین شرعی تاکید کرد.

دانشجو ادامه داد: به این مرجع تقلید اطمینان داده شد اساتیدی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند از بهترین اساتید در ابعاد علمی و اخلاقی هستند.

وزیر علوم تحقیقات‌ و فناوری همچنین از افزوده شدن شهریه برخی از دانشگاه‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد و سپس ابراز داشت: دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌های غیر انتفاعی مجاز هستند تا 15 درصد شهریه خود را افزایش دهند ولی تاکنون این افزایش صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول