اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان:

ارتقای فضای معنوی دانشگاه‌ها مهم است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان، رسالت اصلی و دغدغه این نهاد را ارتقای فضای معنوی در بین اساتید و دانشجویان و افزایش توجه آنها به هویت انقلابی و ملی خود دانست.

ارتقای فضای معنوی دانشگاه‌ها مهم است

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه رسالت اصلی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها ارتقای فضای معنوی در بین اساتید و دانشجویان است، اظهار کرد: دغدغه اصلی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها افزایش توجه اساتید و دانشجویان به هویت انقلابی و ملی خود است.

این مسئول به جایگاه ستادی و ارشادی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این نهاد در دو بخش دانشجویی و اساتید انجام می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان درباره برخی از فعالیت‌های این نهاد در بخش دانشجویی، افزود: برگزاری حلقه‌های گفت‌وگوی معرفت، کرسی‌های آزاد اندیشی، ساماندهی امور معنوی مانند اقامه نماز، برگزاری مراسم‌های مذهبی توسط هیئت مذهبی دانشجویی و هماهنگی و استقرار مبلغان دینی در خوابگاه‌های دانشجویی از جمله برنامه‌های ما است.

وی به دیگر برنامه‌های نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری طرح‌هایی مانند نهضت تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، رفع شبهات دینی، فعال کردن گروه‌های رسانه‌ای، مجازی و مکتوب در بین دانشجویان ولایی از فعالیت‌های در حال اجراست.

مهدوی همکاری و حمایت از تشکل‌های دانشجویی و هدایت آن‌ها به طرف فعالیت‌های موثر دینی و مذهبی را از دیگر برنامه‌های نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان ذکر کرد.

این مسئول فضاسازی پیرامون رعایت بیشتر حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های این نهاد دانست و در ادامه گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویان، برپایی اردوهای تربیتی و توجیهی برای دانشجویان فعال و همکار نهاد از جمله فعالیت‌های نهاد در بخش دانشجویی است.

وی با اشاره به برنامه‌های نهاد مذکور در بخش اساتید، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی و دانش‌افزایی برای اساتید دانشگاه به طور متناوب در طول سال تحصیلی، اجرای طرح ضیافت اندیشه قرآنی با حضور 170 نفر از اساتید، جلسات انس و مشورت با گروه‌های مختلف اساتید نمونه‌ای فعالیت‌های ما در بخش اساتید است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان تشکیل دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را وابسته به نظر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه کشور دانست و متذکر شد: اکنون قرار نیست بر حجم و گستره دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها افزوده شود.

مهدوی اذعان داشت: مجموعه‌های دانشجویی می‌توانند از طریق مدیریت و یا حوزه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با دفتر شورای استانی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان از برنامه‌ها و طرح‌های این نهاد بهره‌مند شوند.

ا‌نتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول