اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بیماران خاص کرمانشاه خبر داد

شناسایی 17 هزار بیمار صعب‌العلاج در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمانشاه گفت: 17 هزار و 300 بیمار را شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد 12 هزار نفر بیمار دیابتی هستند.

شناسایی 17 هزار بیمار صعب‌العلاج در کرمانشاه

حسین بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: در رابطه با حمایت از بیماران خاص یک سیستم یکپارچه کشوری وجود دارد و در هر استان، استاندار متولی این امر است که در استان کرمانشاه امور اجتماعی استانداری کرمانشاه مسئولیت این کار را به‌عهده دارد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این زمینه همکاری دارد.

بیگلری با اشاره به مشکلات بیماران صعب‌العلاج گفت: این بیماران مشکلاتی، مانند بیماران خاص دارند و نیازمند کمک هستند.

وی بیان داشت: طی 2 سال گذشته فعالیت‌های چشم‌گیری انجام داده‌ایم و بیماران کلیوی، دیالیزی، دیابتی، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی، روان و ام.اس را زیر پوشش داریم.

وی تعداد بیماران دیابتی را 12 هزار نفر، بیماران دیالیزی را 420 نفر، بیماران تالاسمی را 800 نفر، بیماران روان را 500 نفر و بیماران ام اس را 750 نفر اعلام کرد.

بیگلری تصریح کرد: با توجه به گستردگی کار، هدف ما تشکیل انجمن‌ برای بیماران است و تاکنون چند انجمن فعال کرده‌ایم و  مرکز تحقیقات  دیابت در بیمارستان طالقانی کرمانشاه وجود دارد.

وی تا کید کرد: حدود 80 دستگاه فعال دیالیز در استان وجود دارد که در شهرستان قصرشیرین با وجود دستگاه، پزشک متخصص برای این کار نداریم.

* تحریم‌ها تاثیری بر دسترسی به داروها نداشته است

وی تحریم‌ها را در دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز را بی‌اثر دانست و افزود: بیشتر بیماران مشکل مالی دارند و با وجود کمک‌های دولتی، باز هم کمک‌های مردمی در خدمت‌رسانی بهتر به بیماران موثر است.

بیگلری تعداد پیوند کلیه از سال 68 تاکنون را 1250 مورد اعلام کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در کرمانشاه در این زمینه فعالیت زیادی ندارند و دولت از بخش داروهای خارجی پیوند حمایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: اهدای اعضای کسانی که دچار مرگ مغزی می‌شوند به‌ندرت صورت می‌گیرد و باید این موضوع در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

بیگلری حمایت دولت در هزینه‌های دیالیز، داروهای ایرانی، عمل جراحی، پیوند کلیه و بیمارستان بیماران دیالیزی را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود حمایت‌های دولت، باز هم هزینه‌های جانبی برای بیماران سنگین است و این موضوع گاهی روند تکمیل درمان را با اخلال مواجه می‌کند.

* اثرات جنگ در افزایش بیماران روان تاثیر داشته است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اثرات جنگ در استان کرمانشاه در افزایش بیماران روان تاثیر داشته است و در این زمینه بهزیستی همکاری خوبی انجام می‌دهد و مراکز و خدماتی برای این کار دارد.

* رسانه‌ها در آگاه‌سازی جامعه موثرند

بیگلری اظهار کرد: رسانه‌ها و مسئولان باید بیش از پیش به کمک این بیماران بیایند و بدون شک رسانه‌ها در آگاه‌سازی جامعه و کمک افراد جامعه به این بیماران موثرند.

وی از ساخت یک اقامت‌سرا در کرمانشاه برای بیماران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مرکز جامع بیماران خاص در استان کرمانشاه وجود ندارد، پیشنهاد ساخت آن‌ را به دانشگاه علوم پزشکی داده‌ایم.

رئیس شورای بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمانشاه در پایان گفت: به بیماران استان‌های دیگر نیز ارائه خدمات می‌دهیم و با این وجود لازم است مسئولان تدابیری بیندیشند، چراکه فقط یک دستگاه شتاب‌دهنده که برای شیمی‌درمانی بیماران سرطانی است، در استان وجود دارد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول