اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی:

بیماران صعب‌العلاج باید از پرداخت فرانشیز دارو معاف شوند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی با انتقاد از اینکه بیماران خاص به روز مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، تاکید کرد: مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج باید از پرداخت فرانشیز دارو معاف شوند.

بیماران صعب‌العلاج باید از پرداخت فرانشیز دارو معاف شوند

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل و چالش‌های بیماران خاص به ویژه بیماران کلیوی این است که با وقفه طولانی حمایت از آنها آغاز می‌شود به طوری که این معضل، بیماران سرپرست خانوار را با مشکلات متعدد رو‌به‌رو می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که بیمار خاص به مجموعه دولتی یا سامان مردم‌نهاد برای گرفتن خدمات مراجعه می‌کند با این موضوع روبه‌رو می‌شود که حداقل باید هشت ماه صبر کند تا تحقیقات لازم انجام شود ولی این انتظار طولانی بیمار را از نظر جسمی و روحی دچار مشکل کرده و چه بسا بیماری در همه بدن ریشه دوانده و غیرقابل علاج شود.

اشتری با اظهار به اینکه باید سازوکار بهتری در راستای حمایت از بیماران تعریف شود، حذف بروکراسی اداری و کارهای زائد را خواستار شد و بیان داشت: بیماران زیادی هستند که مسئولیت خانواده را بر دوش دارند ولی مسائل ناشی از بیماری و عدم حمایت به موقع منجر می‌شود از نظر معیشتی در تنگنا قرار بگیرند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه گاهی با مسائلی روبه‌رو می‌شویم که در شأن مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، اظهار داشت: بعضی بیماران حتی سرپناهی برای زندگی‌کردن ندارند از طرف دیگر با وجود هزینه‌های بالای درمان، خودشان و فرزندان‌شان منبع درآمد کافی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران صعب‌العلاج باید از پرداخت فرانشیز دارو معاف شوند، اظهار داشت: افراد زیادی هستند که بیش از 15 سال است با عوارض جسمی، روحی، مالی و اجتماعی بیماری دست به گریبان هستند و برای پرداخت فرانشیز دارو توان ندارند؛ انتظار می‌رود مقدمات لازم فراهم شود تا مانند دیالیز، دارو نیز رایگان در اختیار افراد قرار بگیرد.

اشتری با اظهار به وجود مراکز همودیالیز در 15 شهرستان، اظهار داشت: چهار مرکز در ارومیه با هدف تسهیل دسترسی مردم سایر مراکز در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی شده است تا بیماران با مراجعه‌کردن به آنها، خدمات تصفیه‌خون دریافت کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌غربی بیش از 900 بیمار کلیوی و نیازمند دیالیز وجود دارد که از این تعداد حدود 300 نفر در ارومیه هستند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول