اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان خبر داد

کاهش 50 درصدی شکایت از ناجا در زنجان/ ملاقات مردمی هر دو هفته یکبار

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان به کاهش 33 درصدی شکایت‌ها از نیروی انتظامی در شش ماهه نخست سال جاری در کشور اشاره کرد و گفت: در استان زنجان نیز شکایت‌ها از نیروی انتظامی 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی شکایت از ناجا در زنجان/ ملاقات مردمی هر دو هفته یکبار

بهروز آقاجانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان نظارت بر عملکرد کارکنان واحدهای نیروی انتظامی را از وظایف سازمان بازرسی اعلام کرد و اظهار داشت: یک دفتر نظارت همگانی هم به عنوان پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با مراجعه مستقیم به نیروی انتظامی شکایات خود را از عملکرد این نیرو اعلام کنند، افزود: مردم پس از مراجعه به اداره رسیدگی به شکایات، مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند.

رئیس بازرسی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، کلانتری و گذرنامه را از ادارات تابعه نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: این نیرو واحدهای خدماتی دیگری هم دارد که بر آنها نظارت می‌کند.

وی به متعدد بودن مراجعات مردمی برای شکایت اشاره و تصریح کرد: برطرف کردن زمینه برخی اعتراضات از جمله راهنمایی و رانندگی منوط به همکاری سایر ارگان‌ها است.

آقاجانلو اجرای برخی از درخواست‌های مطرح شده را غیرممکن دانست و اضافه کرد: در برخی از موارد کسانی خواستار عدم اجرای قوانین هم می‌شوند که غیرقابل اجرا است.

وی تشکیل کمیسیون‌های مختلف را مرحله بعد از دریافت شکایات اعلام کرد و افزود: مطالب عنوان شده در این کمیسیون‌ها عنوان و رصد می‌شود.

رئیس بازرسی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان راهنمایی و رانندگی و همچنین موضوعات نظام وظیفه را از مهم‌ترین دلایل مراجعات مردمی به واحد بازرسی عنوان کرد و گفت: برخی مراجعات هم به دلیل عدم آگاهی به قوانین است.

وی تذکر به نیروی متخلف و اخراج را حداقل و حداکثر برخورد پس از محرزشدن جرم واقع شده در نیروی انتظامی اعلام و تصریح کرد: بازرسی در واقع با پیگیری شکایت‌ها در واقع از حیثیت حرفه‌ای نیروی انتظامی دفاع می‌کند.

آقاجانلو اضافه کرد: در برخی موارد هم خود نیروی انتظامی وارد عمل شده و نیروی متخلف خود را تنبیه می‌کند به طوری که حتی نیازی به وجود داشتن شاکی هم نیست.

وی از وجود اداره صیانت و پیشگیری در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این اداره در روزهای خاصی از هفته اقدام به برگزاری دوره‌هایی برای آگاه ساختن نیرو‌های مشغول به خدمت می‌کند تا خطرات وظایف آنها را تذکر دهد.

رئیس بازرسی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان به کاهش 33 درصدی شکایت‌ها از نیروی انتظامی طی شش ماه گذشته نسبت به سال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: این شکایت‌ها در سطح استان زنجان هم در حدود 50 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: شکایات مردمی از نیروی انتظامی به نحو محسوسی کاهش یافته است.

آقاجانلو تلفن 197 را مهم‌ترین پل ارتباط بین مردم و نیروی انتظامی اعلام و ادامه داد: پلیس در صدد جامع‌نگر و پاسخگو بودن در مقابل مردم است.

وی به تلاش فرماندهی نیروی انتظامی و هشت معاونت این نیرو برای برقراری ارتباط با مردم و رفع مشکلات اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی هر دو هفته یکبار اقدام به برگزاری ملاقات مردمی می‌کند.

رئیس بازرسی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان بر لزوم شناخته‌ شدن پل ارتباطی 197 برای مردم تاکید کرد و افزود: مردم می‌توانند از طریق این خط تلفن موارد و مشکلات موجود را گزارش دهند و مطمئن باشند که موارد اعلام شده پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول