اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شیلات استان بوشهر خبر داد

پیش‌بینی صید 550 تن میگو از آب‌های استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال بیش از 550 تن میگو توسط صیادان بوشهر در آب‌های این استان صید شود.

پیش‌بینی صید 550 تن میگو از آب‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالحسن تنگستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت‌های بالایی در بخش صید آبزیان برخوردار است و در سال‌های گذشته بوشهر محل مناسبی برای صید میگو بوده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر در صنعت تولید میگوی پرورشی نیز از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است و رتبه نخست تولید میگوی پرورش کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون شیلات بوشهر بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها امسال یک‌هزار و 460 تن میگو توسط قایق‌ها و موتورلنج‌های صیادی در آب‌های استان بوشهر صید شده است.

تنگستانی گفت:‌ تاکنون میزان صید از 11 فروند کشتی که در امر صید میگو فعالند مشخص نشده ولی پیش‌بینی می‌شود در مجموع هزار و 550 تن میگو از آب‌های استان بوشهر صید شده باشد.

وی تصریح کرد: این میزان طی 29 روز و در منطقه جنوبی توسط صیادان بوشهری صید شده است، در آغاز فصل صید، صیدگاه‌های شمالی استان وضعیت مناسبی نداشتند ولی در روزهای پایانی با مهاجرت گله‌های میگو باعث تمدید صید به مدت چهار روز در این مناطق شد و فصل صید میگو در آب‌های استان بوشهر تا پایان روز 23 شهریور ماه پایان یافت.

تنگستانی در ارتباط با افزایش 90 درصدی صید میگو در سال‌ جاری نسبت به سال گذشته گفت: هنوز علل این افزایش صید مشخص نشده و کارشناسان در حال بررسی هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مدت 35 روز 860 تن میگو از آب‌های استان بوشهر صید شد خاطر نشان کرد: صید میگو در آب‌های استان بوشهر از 21 مرداد توسط 12 هزار صیاد مجوزدار در قالب 300 فروند موتورلنج مجوزدار و یک هزار قایق و 11 کشتی از منطقه بهرگان در منطقه شمالی تا انتهای مطاف در جنوب استان بوشهر آغاز شده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول