اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل ارشاد استان قم:

حمایت از اجرای تئاتر در قم افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از افزایش 40 درصدی حمایت از تولید و اجرای تئاتر نسبت به سال گذشته خبر داد.

حمایت از اجرای تئاتر در قم افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رسول موسوی‌نژادیان ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل ارشاد قم با اشاره به تشکیل شورای حمایت از تولید و اجرای تئاتر اظهار کرد: این شورا امسال برای نخستین بار در استان قم تشکیل شده و متشکل از نماینده شورای نظارت بر تئاتر، نماینده پیشکسوتان تئاتر، نماینده هنرمندان تئاتر، نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان است.

وی خاطر نشان کرد: این شورا بر اساس تقاضاهای هنرمندان و نویسندگان حوزه نمایش تشکیل شده بنابراین تقاضاهای آنها در این شورا بررسی و تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان داشت: پیش از تشکیل شورای حمایت از تولید و اجرای تئاتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا بر تشخیص کارشناس مربوط و با مشورت انجمن نمایش نسبت به حمایت از آثار نمایشی اقدام می‌کرد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های شرکت‌کننده در این شورا به عنوان دستگاه حمایت‌کننده از هنرمندان تئاتر استان هستند و این تشکل به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیازها و مشکلات حوزه نمایش باشد.

وی با بیان اینکه آثار شورای حمایت از تولید و اجرای تئاتر در قالب گروه‌های الف، ب و ج مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: سقف حمایتی برای گروه الف 12 میلیون تومان، گروه ب شش میلیون تومان و گروه ج سه میلیون تومان است.

موسوی‌نژادیان یادآور شد: از ابتدای سال 10 تا 11 نمایش مصوب داشتیم و اکثر آنها به تنظیم قرارداد منجر شده است.

وی به میزان حمایت پیش‌بینی شده در سال جاری برای اجرای تئاتر اشاره کرد و گفت: میزان حمایت نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته که در کنار تشکیل شورای حمایت، وضعیت رو به توسعه از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های گذشته وجود دارد.

معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به پیشنهاد یکی از کارگردانان استان درباره تولید مستند تئاتر استان گفت: این فیلم با مشارکت صدا و سیمای مرکز قم تولید می‌شود و اکنون مقدمات تنظیم تفاهمنامه آن را در دستور کار داریم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان سال این کار به تولید نهایی برسد و بتوانیم تاریخچه‌ای از تئاتر استان و شناسنامه آن به صورت فیلم مستند را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول