اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجلاس معاونین غذا و داروی قطب پنجم کشور:

کمبود دارو در استان‌های قطب پنجم احساس نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجلاس معاونین غذا و داروی قطب پنجم کشور گفت: تعامل و همکاری بین استان‌های عضو این قطب وجود دارد و کمبودهای دارویی در این استان‌ها احساس نمی‌شود.

کمبود دارو در استان‌های قطب پنجم احساس نمی‌شود

قباد محمدی در حاشیه دومین اجلاس سال جاری معاونین و مدیران غذا، دارو و آزمایشگاه قطب پنجم کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در شرایط کنونی چون مشابه اکثر داروهای خارجی در کشور وجود دارد در نتیجه کمبودهای دارویی قابل جبران است.

وی به وضعیت دارویی قطب پنجم کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر وجود داروهای مشابه، همکاری و تعامل موجود در بین مسئولان استان‌های قطب پنجم کشور هم موجب شده که کمبودهای دارویی به مردم فشار وارد نکند.

این مسئول ادامه داد: اگر کمبود دارویی در استانی مانند کردستان مشاهده شود دیگر استان‌های قطب پنجم اقدام به جبران این کمبود می‌کنند.

دبیر اجلاس معاونین غذا و داروی قطب پنجم کشور عنوان کرد: از آنجا که استان‌های این قطب دارای مرز مشترک با کشور عراق هستند لذا از طیف‌های حساس در زمینه قاچاق داور و محصولات آرایشی محسوب می‌شوند.

محمدی در زمینه مصرف مواد آرایشی و بهداشتی و غذایی قاچاق به مردم هشدار داد و با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد موارد مرگ حاصل از مصرف مکمل‌های دارویی و پروتئینی قاچاق بوده‌ایم تاکید کرد: مردم باید با آگاهی و از داروخانه‌ها اقدام به تهیه دارو و مکمل‌ها کنند.

وی از ورزشکاران نیز درخواست کرد به هیچ وجه داروی تقویتی را از باشگاه‌های بدنسازی تهیه نکنند و در این رابطه حتماً به داروخانه‌ها مراجعه نمایند.

این مسئول بر حمایت از کارخانه‌های تولید مواد غذایی و دارویی داخلی تاکید کرد و گفت: برای حفظ سلامت غذایی و تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از کارخانه‌های تولید مواد غذایی و دارویی کشور حمایت بیشتری صورت گیرد.

دبیر اجلاس معاونین غذا و داروی قطب پنجم کشور در ادامه به مصوبات و نتایج جلسات آنها اشاره و تصریح کرد: تصویب تعدادی از مصوبات توسط قطب پنجم امکان‌پذیر نیست و تصمیم‌گیری در ارتباط با آنها باید توسط مسئولان کشوری صورت گیرد.

محمدی عنوان کرد: مصوبات مطرح شده در این اجلاس به دنبال ارتقای وضعیت دارو و سلامت غذایی مردم است و اکثر مصوبات این اجلاس به نتیجه رسیده و نتایج مثبتی را هم در برداشته است.

وی در پایان متذکر شد: در نخستین جلسه سال‌جاری 6 مورد در رابطه با نحوه ارائه دارو در طرح پزشک خانواده و کنترل توزیع دارو در شرکت‌های پخش دارو مصوب شد که تمامی آنها اجرایی شده‌اند.

شایان ذکر است؛ استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و لرستان عضو اجلاس غذا و داروی قطب پنجم کشور هستند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول