اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اطلاعات سپاه الغدیر استان یزد خبر داد

کشف و انهدام باند تولید و توزیع داروهای تقلبی در یزد

خبرگزاری فارس: معاون اطلاعات سپاه الغدیر یزد از شناسایی و انهدام باند تولید و توزیع داروهای تقلبی در یکی از محلات شهر یزد خبر داد.

کشف و انهدام باند تولید و توزیع داروهای تقلبی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد، معاون اطلاعات سپاه الغدیر اظهار داشت: نزدیک به یک ماه پیش گزارشی از عوامل بسیجی به معاونت اطلاعات سپاه الغدیر یزد مبنی بر تردد و رفت و آمد مشکوک به منزلی مسکونی در یکی از محلات شهر یزد دریافت شد که نیروهای این معاونت بنا به وظیفه قانونی خود و در راستای حفظ امنیت و سلامت جامعه، پس از یک ماه کار اطلاعاتی،به محض محرز شدن جرم، با اخذ مجوز های قانونی و قضایی و با حکم دادستان یزد اقدام به ورود به منزل مذکور کردند.

وی گفت: در بازرسی اولیه از منزل مشخص شد که مکان مورد نظر، از منزل مسکونی به کارگاه تغییر کاربری داده و در محل مواردی از قبیل کرم‌های تولید شده‌ فله‌ای با مارک‌های کارخانه‌ای شامل اُلِئا، سیسامونا، نرمینه و...  همچنین کپسول‌های دست‌ساز و داروهای گیاهی، بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت با بسته بندی و مارک‌های تقلبی و نیز دستور العمل استفاده از این داروها، تعداد زیادی قوطی خالی دارو و ظروف مخصوص پودرهای گیاهی و تعداد قابل توجهی پماد و دارو به صورت پلمپ شده کشف شد.

معاون اطلاعات سپاه الغدیر میزان این کشفیات را 160 هزار بسته داروی گیاهی آماده توزیع و 10 تن مواد خام اولیه داروسازی اعلام کرد.

وی بیان داشت: مواد اولیه این داروهای تقلبی توسط برخی شرکت‌های دارویی از تهران خریداری و از طریق شرکت‎های باربری به صورت غیر بهداشتی و فله‎ای به یزد منتقل شده است.

وی با اشاره به تأیید این تخلف بهداشتی توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان یزد گفت: در بازرسی کارشناسان معاونت غذا و داروی مرکز بهداشت استان، اسناد و مدارکی مبنی بر ارتباط مالک کارگاه با تعدادی از شرکت‎های تولیدی دارو و مواد اولیه دارو کشف و گزارش و اسناد موجود، برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی در مورد اقدامات قانونی انجام گرفته برای مجازات عوامل این باند بیان داشت: مکان این کارگاه با حکم مرجع قضایی پلمپ شد، چهار نفر شامل دو  زن و دو مرد دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: شرکت‌های داروسازی مرتبط با این باند نیز شناسایی شده و پرونده آنها تکمیل و به مرجع قضایی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول