اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی کاشان:

پلیس محله بازوی توانمند نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی کاشان، پلیس محله را بازوی توانمند نیروی انتظامی در برقراری امنیت در شهرها قلمداد کرد.

پلیس محله بازوی توانمند نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منوچهر صفایی جمعه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه مؤسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی خصوصی با همکاری استان در سطح شهرستان کاشان تأسیس شده است.

وی افزود: این مؤسسات با 61 نفر نیرو در حال حاضر 19 مکان از جمله کارخانجات، مجتمع‌های تجاری و مسکونی شهرستان را تحت پوشش خود دارند.

فرمانده نیروی انتظامی کاشان خاطرنشان کرد: این مؤسسات در راستای اصل 44 قانون اساسی می‌توانند در تأمین امنیت و مراقبت از اماکن دولتی و خصوصی به عنوان پلیس محله با نظارت نیروی انتظامی فعالیت کنند.

مدیر مؤسسه حفاظتی و مراقبتی رهپویان حقیقت کاشان نیز به عنوان یکی از مجریان طرح پلیس محله ادامه داد: نیروهای این مؤسسه در قالب پلیس محله و با هدف ارتقا و تقویت امنیت عمومی جامعه فعالیت دارد.

سید کمال خادم تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا و با نظارت نیروی انتظامی شهرستان، مؤسسه حفاظتی و مراقبتی رهپویان حقیقت کاشان فعالیت خود را آغاز کرده است. 

وی افزود: ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران نیز اجازه واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی به مؤسسات غیردولتی با شرط حفظ کنترل و نظارت دقیق پلیس و مدیریت بر نحوه فعالیت‌های بخش غیردولتی را صادر کرده است.

خادم با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران بر تحقق جامعه امن تأکید کرده متذکر شد: با راه‌اندازی این مؤسسه حفاظتی و مراقبتی، واحدهای نیازمند به نگهبانی ویژه می‌توانند از طریق این مؤسسه و یا نهادهایی از این دست نیروی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

این مسئول با بیان اینکه این موسسه هم‌اکنون 40 نفر نیروی انسانی در اختیار دارند گفت: صاحبان کارخانجات، مالکان پاساژها، ساکنان مناطق مختلف شهر و سایر افراد چنانچه به نگهبان محله نیاز جدی دارند با مراجعه به این موسسه‌ها و سپری کردن مراحل قانونی همچنین تحویل مدارک می‌توانند از خدمات ارائه شده در آنها استفاده کنند.

به گفته وی، حضور نگهبانان در محلات و مجتمع‌های مسکونی، تجاری و صنعتی و همچنین طراحی، نصب و پشتیبانی سیستم‌های حفاظتی و همچنین واردات، تولید، توزیع و نصب سیستم‌های حفاظتی الکترونیکی هشداردهنده از جمله اقدامات مؤسسه‌های مجری پلیس محله است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول