اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه هفته ناجا بخوانید

پلیس در امتداد شهر

خبرگزاری فارس: ای کسانی که به عدالت گواهی می‌دهید و برای اجرای آیات خداوند برخاسته‌اید، روزها همچون برق می‌گذرند و تنها اقدامات شما سبزپوشان است که در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

پلیس در امتداد شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ای صلح‌طلبان آرامش‌خواه، ای نگهبانان بیدار و ای سربازان مکتب اسلام، به حق که امنیت شهرهایمان در گرو هوشیاری و ذکاوت شماست و این سایه‌های قدم‌های استوار مأموران نیروی انتظامی است که لرزه بر اندام قانون‌گریزان می‌اندازد.

درود بر شما سبزپوشان نیروی انتظامی که گرما و سرمای طبیعت را کنار زده و در مقابل سختی‌ها و ناملایمت‌ها می‌ایستید تا درسی بزرگ به قدمت سال‌های تاریخ به تمام انسان‌های جهان بدهید و حکایت چشمان بی‌خوابتان را با زبان‌ بی‌زبانی در امتداد شهرها و روستاها به این و آن بگویید.

امروز شهر ما قزوین میعادگاه سربازان امنیت است، در سکوت شب صدای خش‌خش گام‌های مقتدر نیروهای انتظامی یک‌صدا و همدل جمع شده و نوای «شهر در امان است، آسوده بخوابید» را در شهر طنین‌انداز می‌کند.

بخار جوی‌های آب در محله هادی‌آباد قزوین نوید شبی پاییزی همراه با سوز و سرما را می‌دهد، مرد پلیس بی‌توجه به آب و هوا قدم‌هایش را به آرامی و استوار در کوچه‌ و پست کوچه‌های این محله برمی‌دارد.

قرص ماه دیده‌ نمی‌شود ولی چشمان تیزبین سبزپوشان نیروی انتظامی محله را زیر نظر دارد و محل را برای متخلفان ناامن کرده است و مرد پلیس می‌داند همیشه تجاوزکنندگان از قوانین اجتماعی در کمین‌اند و نباید لحظه‌ای غفلت کرد.

شب به نیمه رسیده و دیگر پلک‌های مرد پلیس سنگینی می‌کنند تا چشمان او را به میهمانی ببرند ولی ناگاه کودکی از لابه‌لای در به مرد پلیس خیره می‌شود و با نگاه مظلومانه خود، او را به یاد کودکانی می‌اندازد که امنیتشان را به مردان پلیس سپرده‌اند.

آن مرد پلیس الان سالیان سال است که شب‌ها در گرما و سرما به یاد آن نگاه مظلوم کودک در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر ما قزوین پست می‌دهد!

ای نگهبانان بیدار لباس‌های مقدستان شاهدان دادگاه الهی و لحظه‌لحظه زندگیتان به کامتان شیرین باشند و به پاس زحمات شایانتان، «هفته ناجا» بر شما سبزپوشان مبارک باد.

------------------------------

یادداشت: مسعود میرزایی

------------------------------

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول