اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش راهنمایی و رانندگی کردستان خبر داد

مشارکت 269 هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح همیار پلیس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: در حال حاضر 269 هزار دانش‌آموز در استان کردستان همیار پلیس هستند.

مشارکت 269 هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح همیار پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور جمشیدی پیش‌ازظهر امروز در طرح جایگزینی همیاران پلیس به جای پلیس که با شرکت 20 نفر از همیاران پلیس در میدان آزادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تلاش در راستای تقویت فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های راهنمایی و رانندگی کردستان است.

به گفته وی، به منظور تقویت و نهادینه کردن این فرهنگ اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف همچون همیاران پلیس در این استان نیز همچون استان‌های دیگر کشور مورد توجه قرار گرفته است و تاکنون 269 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف آموزش دیده و یا در حال آموزش هستند.

رئیس اداره آموزش راهنمایی و رانندگی کردستان تصریح کرد: پلیس‌های مدرسه پس از کسب آموزش‌های لازم دارای لباس و پرچم ویژه پلیس مدرسه می‌شوند.

جمشیدی با بیان اینکه همیاران پلیس در قالب پلیس مدرسه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این افراد مستقیماً اعمال قانون نمی‌کنند و تخلفات رانندگان را در برگه‌ها و دفترچه‌هایی که پس از کسب آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود، یادداشت و به ماموران پلیس تحویل می‌دهند.

به گفته وی، بی‌توجهی به تذکرات همیاران پلیس پیگیری قانونی و جریمه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش راهنمایی و رانندگی کردستان در ادامه به اهداف و نحوه اجرای طرح جایگزینی همیاران پلیس به جای پلیس به مدت دو ساعت در یکی از میادین مرکزی سنندج اشاره کرد و گفت: 20 نفر همیار پلیس شرکت‌کننده در این طرح نماینده کل همیاران پلیس استان هستند و کنترل عبور و مرور را در این میدان در مدت دو ساعت بر عهده گرفته‌اند.

جمشیدی اضافه کرد: این 20 نفر با حضور در تقاطع مختلف این میدان ضمن روان‌سازی عبور و مرور به رانندگانی که تخلف داشته باشند، تذکر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد همیاران پلیس در زمینه کنترل و روان‌سازی عبور و مرو وسائل نقلیه و همچنین راهنمایی عابرین پیاده بسیار مطلوب بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین راه اجتماعی شدن انسان‌ها در محیط مدرسه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، افزود: افراد در این محیط با انضباط اجتماعی آشنا می‌شوند و آنچه را فرا می‌گیرند در جامعه پیاده می‌کنند.

رئیس اداره آموزش راهنمایی و رانندگی کردستان از طرح همیاران پلیس نیز به عنوان طرحی موفق در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و درست رانندگی کردن نام برد و تصریح کرد: اثرگذاری تذکرات همیاران پلیس در برخی موارد کاملاً مشهود و چشمگیر است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول