اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

رصد فضای مجازی مهم‌ترین وظیفه پلیس فتا

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌شرقی، رصد فضای مجازی را مهم‌ترین وظیفه پلیس فتا عنوان کرد.

رصد فضای مجازی مهم‌ترین وظیفه پلیس فتا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان‌شرقی، علی قاسملو در تشریح عملکرد پلیس فتا افزود: پلیس فتا در سال 1389 در ناجا پایه‌ریزی شده و از سال 1390 در تمام استان‌های کشور آغاز به فعالیت کرد که مهم‌ترین وظیفه این پلیس رصد فضای مجازی و مبارزه با جرایم رایانه‌ای است.

وی در ادامه گفت: با پیشرفت تکنولوژی و گسترش خرید و فروش‌های اینترنتی بیشترین جرایم رایانه‌ای مربوط به برداشت‌های غیرمجاز افراد سودجو از حساب‌های حقیقی و حقوقی است که کارکنان این پلیس با وبگردی در فضای مجازی اجازه چنین تخلفاتی را به این افراد نمی‌دهند.

قاسملو در ادامه ضمن اشاره به سایر جرایم در فضای سایبری گفت: یکی از جرایم مهم دیگر فضای سایبر مسائل سوءاخلاقی، هتک حریم افراد و خانواده‌ها در فضای اینترنت است که پلیس فتا با قاطعیت به این جرایم رسیدگی و برخورد می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه تاکید کرد: کاربران عزیز در فضای مجازی به ایمیل‌های مشکوک پاسخ ندهد همچنین اطلاعات محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند و در نهایت در صورت دچار مشکل با شماره‌های 2182701 و 2182702 تماس حاصل کرده و مشکل خود را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول