اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال بارندگی‌های اخیر صورت گرفت

افزایش آب مخزن سدهای جنوب سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از افزایش آب مخزن سدهای جنوب استان سیستان و بلوچستان در پی بارندگی‌های اخیر در منطقه خبر داد.

افزایش آب مخزن سدهای جنوب سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، حمید قزوینی اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن رواناب در جنوب استان سیستان و بلوچستان، حجم آب مخزن سدهای پیشین، خیرآباد و زیردان افزایش یافت.

وی افزود: در پی بارندگی‌های چند روز گذشته و جاری شدن رواناب در رودخانه‌های سرباز، کاجو و کشیک حدود 5/2 میلیون متر مکعب به مخزن سد پیشین، 2 میلیون متر مکعب سد زیردان و 460 هزار متر مکعب به سد خیرآباد اضافه شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: جاری شدن این رواناب‌ها سبب شد حجم مخزن سد پیشین به 5/3 میلیون متر مکعب، سد زیردان 5/8 و سد خیرآباد به 13 میلیون متر مکعب افزایش یابد.

قزوینی افزود: احداث سدهای پیشین، زیردان، شی کلک و خیرآباد در جنوب استان باعث شده است این رواناب‌ها مهار شده و از هدر رفتن و خسارات ناشی از سیل جلوگیری شود.

وی بیان کرد: با احداث سد کهیر که هم اکنون عملیات اجرایی آن ادامه دارد باعث خواهد شد سیلاب‌های خروشان رودخانه کهیر مهار شده و اراضی مستعد منطقه را به زیر کشت انواع محصولات ببرد.

در چند ماه اخیر به علت عدم بارندگی و کاهش ذخیره آب مخازن سدهای جنوب استان، کشاورزان منطقه به ویژه موزکاران منطقه باهوکلات چابهار با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بودند که با بارندگی‌های چند روز گذشته این مشکل تا حد زیادی بر طرف شده است.

حیات تمساح پوزه کوتاه نیز که پیوند مستقیمی با پرآبی رودخانه‌های جنوب استان دارد، درپی بارندگی‌های اخیر مجددا احیا شد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول