اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد

توزیع لوازم‌التحریر با نشانه‌های شیطان‌پرستی / تهاجم فرهنگی جدید در راه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از عرضه لوازم‌التحریر با علامت‌ها و نشانه‌های شیطان‌پرستی خبر داد و گفت: این امر نوعی تهاجم فرهنگی جدید است.

توزیع لوازم‌التحریر با نشانه‌های شیطان‌پرستی / تهاجم فرهنگی جدید در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روز نخست بازگشایی مدارس برنامه نمادین برای تجلیل از شخصیت والای پیامبر اکرم (ص) در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید بیان داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان دارای هفت حوزه معاونت است.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در سال جدید سیاست‌های تحولی را پیش رو دارد، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری در آذرماه سال گذشته به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید به عنوان آغاز عملیات اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

شیخ‌بهایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان قانون اساسی این مجموعه نام برد و ابراز داشت: این سند نقشه راه آموزش و پرورش است.

وی از آغاز به کار رسمی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: رئیس جمهور وقت رئیس هیئت امنای این دانشگاه است.

شیخ‌بهایی ابراز داشت: این دانشگاه با هدف پذیرش نیروهای مورد نیاز آموزش و پروش از بین افراد برتر راه‌اندازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه نظام آموزشی 3-3-6 به صورت رسمی در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود، گفت: پایه ششم ابتدایی در سال جاری دایر و کلاس اول راهنمایی حذف می‌شود.

شیخ‌بهایی عنوان کرد: کارشناسان معتقدند که دوره ابتدایی اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دوره تحصیلی است که باید توجه ویژه‌ای به این مقطع تحصیلی شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های مناسبی در حوزه قرآنی در آموزش و پرورش صورت گرفته است، اما در سال جاری نیز قرآن به صورت رسمی به متن آموزش و پروش وارد می‌شود.

شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: مدارس قرآنی در قالب دبستان‌های قرآنی طی سال جاری در استان کرمان دایر می‌شود.

وی از توسعه مدارس خاص، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و شاهد در استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: 16 دبیرستان نمونه دولتی و 19 دبستان شاهد جدید در سال جاری در این خطه راه‌اندازی شده است.

شیخ‌بهایی اذعان داشت: توسعه مدارس خاص با هدف ایجاد آرامش در فضای جامعه صورت می‌گیرد و در آینده‌ای نزدیک کیفیت مدارس را افزایش می‌دهیم.

وی از راه‌اندازی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی و شهری با هدف حرکت به سمت عدالت آموزشی خبر داد و افزود: با تأسیس این مجتمع‌ها یک لایه مدیریتی در سطوح مدیریتی آموزش و پرورش ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: توسعه متوازن در رشته‌های تحصیلی دوره متوسطه یکی از سیاست‌های تحول آموزش و پرورش است که پوشش دوره متوسطه نظری را باید در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به 50 درصد برسانیم.

شیخ‌بهایی راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش را یکی دیگر از طرح‌های تحول آموزش و پرورش طی سال جاری برشمرد.

وی با اشاره به تألیف کتاب‌های جدید درسی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رویکرد در تغییر کتاب‌های درسی به نحوی است که محصولات مورد انتظار رهبری را به جامعه تحویل دهیم.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه در سال گذشته کتاب‌های پایه اول ابتدایی تغییر کرد، افزود: در سال جاری کتاب‌های سال دوم تغییر کرده و کتاب‌های پایه ششم ابتدایی نیز تالیف شده است.

وی تصریح کرد: هوشمند سازی مدارس استان کرمان در دستور کار قرار دارد و در سال جاری تعدادی از کتاب‌های درسی همراه با لوح فشرده به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

شیخ‌بهایی در مورد کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی اذعان داشت: تاکنون اثبات نشده که کیفیت مدارس غیردولتی بیشتر از مدارس دولتی است.

وی از آموزش معلمان پایه ششم ابتدایی خبر داد و بیان کرد: بیشتر معلمان پایه ششم ابتدایی از معلمان کلاس پنجم هستند.

شیخ‌بهایی با اشاره به اینکه یک سوم از معلمان مقطع راهنمایی در سال تحصیلی جدید در استان کرمان مازاد هستند، گفت: این امر به علت نداشتن پایه اول راهنمایی است.

وی افزود: بیش از 3 هزار و 200 نفر از فرهنگیان استان کرمان متقاضی انتقال بودند که تاکنون 2 هزار و 500 نفر از آن‌ها جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از جابه‌جایی تمام فرهنگیان فرزند شهید و جانباز 50 درصد در این خطه خبر داد.

شیخ‌بهایی عرضه لوازم‌التحریر دارای علامت‌ها و نشانه‌های شیطان‌پرستی را نوعی تهاجم فرهنگی جدید برشمرد و تصریح کرد: لباس مناسب برای دانش‌آموزان در بازار عرضه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار مدرسه در استان کرمان دارای کد هستند، ابراز داشت: 5 هزار واحد آموزشی و 44 هزار فرهنگی در این خطه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول