اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان خبر داد

اجرای طرح راهور محله در 200 روستای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از اجرای طرح راهور محله در 200 روستا تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

اجرای طرح راهور محله در 200 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدعیسی مهدوی در جمع راهوران محله گیلان با اشاره به تلاش دهیاران در اجرای طرح راهور محله در روستاها اظهار کرد: بخشداران برای اجرای برنامه راهوران محله تلاش بسیاری انجام می‌دهند.

وی نظام برنامه‌ریزی توسعه روستایی را دارای فصلی جدید عنوان کرد و افزود: بحث امنیت در موضوع روستایی از توجه ویژه‌ای برخوردار است.

مهدوی امنیت اجتماعی را یکی از زیرساخت‌های ارزشمند و پنهان در توسعه روستایی خواند و تصریح کرد: امنیت در توسعه روستایی با همکاری پلیس و مدیریت روستایی نوین شامل دهیاران، شوراها و بخشداران محقق می‌شود.

این مسئول از اجرای طرح راهور محله در 200 روستای گیلان تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: تفاهمنامه آموزش دهیاران با همکاری پلیس برای ایجاد نظم و امنیت روستایی با اداره کل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان منعقد شده است.

مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری گیلان به وجود 9 هزار کیلومتر راه روستایی در این استان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود با ایمن‌سازی جاده‌های روستایی تلفات کمتری اتفاق بیفتد.

* 59 درصد تلفات جاده‌ای گیلان در محورهای روستایی است

رئیس پلیس راه گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به وجود 53 کیلومتر آزادراه در این استان، تصریح کرد: تعداد 40 هزار و 40 فقره تصادفات رانندگی در 6 ماه نخست سال جاری در گیلان اتفاق افتاده است.

مجید جمشاد تعداد کشته شدگان جاده‌های گیلان در 6 ماه نخست سال جاری را 351 نفر اعلام کرد و افزود: 59 درصد از تصادفات جاده‌ای گیلان در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.

وی نبستن کمربند ایمنی، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، حمل مسافر با خودروی پلاک شخصی و وانت، همراه نداشتن مدارک و ... را از جمله کنترل‌های صورت گرفته پلیس راه گیلان دانست و خاطرنشان کرد: 747 طرح راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون در روستاهای استان اجرا شده است.

جمشاد خواستار پرداخت اضافه کار و پاداش از منابع مختلف برای ایجاد انگیزه در راهوران محله شد و بیان کرد: برگزاری جلسه‌های آموزشی برای ارتقای راهوران محله تاثیرگذار است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول