اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد

ارائه حدود 437 هزار خدمات پلیس 10+ گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی گیلان از ارائه 437 هزار و 621 خدمات الکترونیکی در دفاتر پلیس 10+ استان خبر داد.

ارائه حدود 437 هزار خدمات پلیس 10+ گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ابراهیم قائد رحمتی صبح امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا هدف از شعار «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما» این هفته را ارتباط، اعتماد و مشارکت و سهیم بودن تمام ارکان اجتماع دانست و اظهار کرد: پلیس در تامین نظم و امنیت با اقتدار مبتنی بر قدرت نرم، هوشمند و دانش‌بنیان است.

وی افزود: امسال برنامه‌های هفته ناجا از کیفیت خاص و مورد تایید مخاطبان برخوردار بوده و در زمینه‌های مختلف فرهنگی، مشارکتی، آموزش در مساجد و محلات برنامه‌هایی در دستور کار است.

این مسئول هفته نیروی انتظامی را نمایش اقتدار و عظمت اراده مردانی دانست که شبانه‌روز برای پاسداری از کیان ملی و حفظ نظم و امنیت و دفاع از حیثیت، ناموس و جان و مال مردم تلاش می‌کنند.

وی حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس و امنیت مردم شریف و متدین را در ایجاد شادابی و نشاط برای هموطنان تاثیرگذار خواند و ابراز کرد: یکی از رموز موفقیت در ارتقای امنیت جامعه بهرمندی مطلوب از مشارکت عمومی، سرمایه اجتماعی، جلب اعتماد عمومی و رضایت‌مندی شهروندان و مخاطب‌شناسی است.

قائد رحمتی امنیت را یک نعمت بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: امنیت در تمام ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و قضایی از نیازهای اصلی فرد و جامعه است.

وی افزود: نیروی انتظامی بار سنگین برقراری نظم و امنیت و تأمین آسایش فردی و عمومی را بر دوش دارد زیرا با برقراری نظم و امنیت در جامعه می‌توان به رشد و تعالی در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دینی و علمی رسید.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه اخلال در نظم عمومی و برهم زدن امنیت جامعه تبعات بسیاری را در بخش‌های دیگر نظام ایجاد می‌کند، یادآور شد: به همین منظور نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان و مجرمان اقتدار را در دستور کار خود قرارداده و ملت را پشتیبان خود می‌داند.

وی به فعالیت‌ها و ماموریت‌های انتظامی، عملیاتی، خدماتی و فرهنگی پلیس استان اشاره کرد و یادآور شد: از هفته ناجای سال گذشته تاکنون، شاهد افزایش میزان کنترل مرزها، کاهش قابل ملاحظه قاچاق کالا، مواد مخدر و محصولات مخرب فرهنگی، کاهش وقوع سرقت، اجرای طرح‌های عملیاتی موفق و کاهش تصادفات بوده‌ایم.

قائد رحمتی کاهش 22 درصدی وقوع سرقت، کاهش 70 درصدی قاچاق کالا و افزایش 15 درصدی دستگیرشدگان در این زمینه، کاهش 9 درصدی انواع مواد مخدر و افزایش دو درصدی دستگیرشدگان در این راستا را از دیگر اقدام‌های پلیس گیلان ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش 27 درصدی تصادفات درون شهری، کاهش 4 درصدی مجموع تصادفات فوتی درون و برون شهری، افزایش 167 درصدی کشفیات ماهواره و تجهیزات آن و افزایش هشت درصدی تماس‌های مردمی با ناجا در امور 110 از جمله اقدام‌های انتظامی و عملیاتی فرماندهی انتظامی استان در مدت مذکور بوده است.

فرمانده انتظامی گیلان صدور 98 هزار و 840 فقره انواع گواهینامه، شماره‌گذاری 81 هزار و 19 انواع وسیله نقلیه، نظارت 76 هزار و 412 اماکن عمومی، ثبت درخواست 58 هزار و 890 گذرنامه، جذب 615 نیرو، اعزام 17 هزار و 699 مشمول، آموزش یک‌هزار و 800 سرباز در مراکز آموزشی، برگزاری 3 هزار و 750 جلسه آموزشی در مدارس، اداره‌ها، چاپ و توزیع 3 میلیون و 348 هزار انواع بروشور و تراکت در قالب مجلات و ویژه نامه‌ها با محتوای پیشگیری از جرایم در موضوعات انتظامی، اجتماعی و ترافیکی و ارائه 437 هزار و 621 خدمات الکترونیکی در دفاتر پلیس 10+ را از دیگر اقدام‌های خدماتی و فرهنگی این نیرو ذکر کرد.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به معیشت کارکنان متذکر شد: نیروی انتظامی در راستای رسالت اصلی خود به عنوان بازوی اجرایی کشور در کنار دیگر نهادها برقراری هر چه بهتر امنیت اجتماعی را سرلوحه اقدام‌های خود قرار داده و بر این باور است که رسیدن به این هدف در پرتو تبیین علمی موضوع و مشارکت تمام سازمان‌ها و نهادهای مسئول و توانمندی‌های بالقوه جامعه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول