اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌ رضوی خبر داد

افزایش 19 درصدی صادرات خراسان‌ رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از افزایش 19 درصدی صادرات این استان در سال جاری خبر داد و گفت: ‌گفت: ‌امروز تعاونی‌ها نقش اساسی در عرصه اقتصاد مقاومتی دارند.

افزایش 19 درصدی صادرات خراسان‌ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان و تعاون‌گران برتر خراسان‌رضوی که در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: امروز واقعیت این است که در تحریم هستیم و در این وضعیت جز تدبیر و تلاش کار دیگری کارساز نیست و باید تولیدکنندگان، مردم و همه مسئولان کشور به تولید کمک کنند.

وی افزود: در این مسیر باید مسئولان کشور از تولید حمایت و مردم هم در این راستا می‌بایست از اجناس و تولیدات داخلی استفاده کنند؛ باید توجه کرد که تنها راه پشت سرگذاشتن تحریم‌ها داشتن تدبیر است.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد:‌ تا شش سال گذشته شاهد مشکلات اقتصادی در کشورهای بزرگ و قدرت‌های دنیا نبودیم ولی امروز با وجود تمام تحریم‌ها وضعیت ما از کشورهای اروپایی و غول‌های دنیا بهتر است چراکه درحال حاضر مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر تمام دنیا شده است.

وی تصریح کرد: فرانسوی‌ها در دو هفته گذشته اعلام کردند که رشد اقتصادی آنها در سال 2011 صفر درصد بوده است، یا اسپانیایی‌ها نیز از تاثیرات شدید مشکلات اقتصادی خبر دادند و این‌ها همه نشان دهنده این است که تمام دنیا امروز درگیر مشکلات و بحران‌های اقتصادی بوده و وضعیت ایران به مراتب بهتر از سایر کشورها است.

صلاحی در ادامه با اشاره به نقش تعاون در توسعه اقتصاد کشور یادآور شد: پایه اقتصاد مقاومتی تعاون است؛ همان نقشی که بسیج در میدان دفاع مقدس ایفا می‌کرد آن نقش را امروز تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد مقاومتی داشته و بسیار می‌توانند در تحقق آن تاثیرگذار باشند.

وی افزود: امروز شاهدیم که خراسان‌رضوی نیز در موضوع تعاونی‌ها از وضعیت خوبی برخوردار بوده به گونه‌ای که در بسیاری از موضوعات در سطح کشور دارای رتبه‌های نخست است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به میزان صادرات خراسان‌رضوی در سال گذشته گفت: در سال گذشته دو میلیارد و 170 میلیون دلار صادرات داشتیم؛ همچنین در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نیز 19 درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم.

صلاحی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به خصوصی‌سازی بخش عمده‌ای از صنایع استان اظهار کرد: 92درصد اقتصاد خراسان‌رضوی در اختیار بخش خصوصی و تنها هشت درصد در دست دولت است که البته در این راستا می‌بایست سیستم اقتصادی و بانک‌های کشور به این بخش نگاه ویژه داشته و به توسعه بیش از پیش بخش خصوصی در استان خراسان‌رضوی کمک کنند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول