اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و فیلم‌ساز اصفهانی تاکید کرد

استفاده از کتاب‎های کودک و نوجوان در سینما

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و فیلم‌ساز اصفهانی گفت: از راه‎هایی که می‌توان سینمای کودک را یاری کرد، استفاده از کتاب‎های کودک و نوجوان در سینما است همان کاری که هری‌پاتر انجام داد.

استفاده از کتاب‎های کودک و نوجوان در سینما

مرجان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کودکان از سنین سه سالگی به بالا می‎توانند به تشخیص گفتار بپردازند، به همین دلیل به راحتی به منظور گفتار پی می‎برند، پس فیلمنامه‌نویسان باید مراقب دیالوگ‎ها باشند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید در سینمای کودک محقق شود آشنا کردن کودکان با سنت‎ها و فرهنگ کشور است، زیرا کشور ما دارای فرهنگ غنی است که لازم است به کودکان و نوجوانان ما آموزش داده شود تا سینه به سینه منتقل شود.

پژوهشگر و فیلم‌ساز اصفهانی بیان کرد: سینما می‎تواند از هنرهای دیگر نیز بهره ببرد تا جلوه سینما را بیفزاید و به طور حتم سینما در بهره‌گیری از سایر هنرها می‌تواند موفق واقع شود.

وی در ادامه به سینمای عروسکی اشاره کرد و ادامه داد: سینمای عروسکی کودک شامل تعدادی عروسک خشک است که فاقد قالب‎های هنری است و توانایی جذب مخاطب ندارد، به همین دلیل است که سینمای کودک غرب در جذب مخاطب پیروزتر است و می‎تواند فیلم‎ها و حتی بازی‎های رایانه‎ای کودکان ما را نیز تأمین ‎کنند.

حسینی عنوان کرد: فیلم‌سازان سینمای کودک ما باید از رسانه‎های دیگر همچون تلویزیون کمک بگیرند و از شخصیت‎های محبوب کودکان در تلویزیون برای رونق سینمای کودک کمک بگیرند، کاری که کلاه قرمزی کرد.

وی تصریح کرد: از جمعیت 75 میلیونی، 30 میلیون کودک و نوجوان جمعیت ایران را تشکیل می‎دهند، که وجود این تعداد کودک و نوجوان در ایران زنگ هشداری برای  فیلم‌سازان ما است که سینمای کودک در صورت تولید فیلم‎های با کیفیت و مناسب و همچنین مورد پسند کودکان دارای مخاطب میلیونی می‌شود.

فیلم‌ساز اصفهانی در پایان گفت: یکی دیگر از راه‎هایی که سینمای کودک را یاری می‎رساند، استفاده از کتاب‎های کودک و نوجوان در سینما است، همان کاری که هری‌پاتر انجام داد و توانست مخاطب میلیونی و شاید بتوان گفت میلیاردی کسب کند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول