اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ81

نادری: می‌توان جریان پویایی را در تئاتر کودک و نوجوان مشاهده کرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی گفت: با توجه به نمایش‌هایی که سال گذشته به عنوان تماشاگر دیده بودم، نمایش‌های جشنواره امسال به سمت و سوی خوبی حرکت می‌کنند به طوری که می‌توان جریان پویایی را در تئاتر مشاهده کرد.

نادری: می‌توان جریان پویایی را در تئاتر کودک و نوجوان مشاهده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، اتابک نادری با اشاره به اینکه در دو تا سه نمایش فضاسازی بسیار خلاقانه انجام گرفته بود، توضیح داد: طرح نمایش‌هایی را که بازبینی کرده بودیم از قبل خوانده بودیم و تفاوت زیادی میان طرح و اجرای نمایش‌ها وجود نداشت اما فضاسازی‌هایی که در دو تا سه نمایش صورت گرفته بود برای مخاطب کودک خیلی جذاب و خلاقانه بود.

وی ادامه داد: این کارها کاملاً حرفه‌ای بود و فضاسازی این نمایش‌ها آنها را به شکل آثار حرفه‌ای و خلاق درآورده بود. امیدوارم این نمایش‌ها نه تنها در شهر همدان بلکه در سایر شهرها هم امکان اجرا پیدا کنند و به خوبی دیده شوند.

عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی با اشاره به نحوه انتخاب نمایش‌ها گفت: روی دوسوم آثاری که انتخاب کردیم اتفاق نظر وجود داشت که همگی آنها کیفیت خیلی خوبی دارند و بقیه نمایش‌ها هم حرفی برای گفتن داشتند.

وی ابراز داشت: به طور کلی می‌توانم بگویم که تعداد آثار باکیفیت که می‌توان آنها را برای جشنواره انتخاب کرد در این دوره بسیار زیاد بود.

نادری افزود: مضمون نمایش‌های خیابانی بیشتر موضوعات اجتماعی است و اکثر نمایش‌ها بازتاب مسائل اجتماعی هستند که بخشی از آنها هم با نگاه کودکان همراه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله می‌توان گفت که نمایش‌های مربوط به مخاطب کودک در بخش خیابانی محدودتر بودند.

این عضو هیئت انتخاب نمایش‌های خیابانی ابراز امیدواری کرد نمایش‌های حاضر در جشنواره فرصت اجرا در سایر شهرها را پیدا کنند.

به گفته وی، برای اینکه بتوانیم نگاه مخاطب را به تئاتر معطوف کنیم اجرای نمایش‌های کودک و بها دادن به آنها بهترین راه جلب توجه مردم به تئاتر ملی با نگاه بومی است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 16 تا 22 مهرماه جاری در همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول