اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد

راه‌اندازی 31 رشته دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ در حال حاضر 31 رشته مقطع دکترا در این دانشگاه دایر شده و ما در تمامی این رشته‌ها اقدام به پذیرش دانشجو و تقویت نیروی متخصص می‌کنیم.

راه‌اندازی 31 رشته دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: علاوه بر افزایش رشته‌های مقطع دکترا در حال حاضر این دانشگاه در 49 رشته مقطع کارشناسی ارشد و همچنین 51 رشته در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش کرده و از مهر ماه دانشجویان در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته با هدف ارتقای کیفیت و کمیت رشته‌ها 100 رشته جدید به مجموع رشته‌های دانشگاهی محقق اردبیلی افزوده شده به طوریکه هم اکنون این دانشگاه در 131 رشته اقدام به جذب و تحصیل دانشجو می‌کند.

گنجی از افزایش پذیرش دانشجو نیز در مقاطع مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد دانشجویان این دانشگاه در 10 سال آینده بیش از 30 هزار نفر افزایش می‌یابد به طوریکه امیدواریم در کنار این رشد کمی فضای مطلوب تحصیل در تمام ابعاد تحقیقی و پژوهشی را نیز شاهد باشیم.

این مسئول همچنین با اشاره به اضافه شدن این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های بین‌المللی و کسب رتبه 95 در منطقه و در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی اضافه کرد: این موفقیت را مرهون تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خدمتگزاران در این حوزه هستیم.

وی از افزایش اعتبارات این دانشگاه به ویژه در حوزه عمرانی نیز خبر داد و بیان کرد: در دو سال اخیر اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی و کمک آموزشی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در همین مدت شاهد بودیم که 18 هزار متر مربع به مجموع فضاهای آموزشی افزوده شده و ما در حال احداث 20 هزار متر مربع فضای جدید هستیم.

گنجی یادآور شد: مجوز ساخت 15 هزار متر مربع فضای دانشگاهی دیگر را از هیئت امنای دانشگاه دریافت کردیم که انتظار می‌رود عملیات اجرایی آنها در سال‌جاری شروع شود.

وی همچنین فعالیت 15 شرکت رشد واحدهای فناوری وابسته به دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و گفت: مرکز رشد واحدهای فناوری استان اردبیل اقدامات علمی و تحقیقاتی خوبی را انجام داده که 9 فقره قرارداد در این زمینه منعقد شده است.

گنجی به موفقیت‌های این دانشگاه در حوزه پژوهشی نیز اشاره کرد و افزود: بیش از 20 برابر تعداد مقالات علمی چاپ شده این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا بوده به طوریکه در دو سال اخیر 333 مقاله از سوی هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در مجلات معتبر جهانی چاپ شده است.

انتهای پیام/ب20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول