اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای مهر ماه انجام می‌شود

راه‎اندازی 7 رشته جدید فنی و حرفه‎ای در دشتی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان دشتی گفت: از ابتدای مهر ماه امسال هفت رشته جدید آموزشی فنی و حرفه‎ای در شهرستان دشتی راه‌اندازی می‎شود.

راه‎اندازی 7 رشته جدید فنی و حرفه‎ای در دشتی

احمد آبروان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: رشته‎های اتوماسیون اداری، اسمبل و ارتقا دهنده کامپیوترهای شخصی، تولید چند رسانه‎ای درجه یک، حرفه‎های کشاورزی و سفره‎آرایی از جمله این رشته‎هاست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در نیمه نخست سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در 10 رشته صنایع دستی، صنعت ساختمان، عمران، مکانیک، الکترونیک، برق، تاسیسات، جوش، کشاورزی و فناوری اطلاعات پذیرای علاقمندان و فراگیران در شهرستان دشتی بوده‏ایم.

آبروان تصریح کرد: همچنین 25 حرفه در زمینه آموزش ثابت، سیار، روستایی، عشایر و زندان فنی و حرفه‎ای دشتی فعال بوده است و 450 نفر این دوره‎ها را گذرانده‎اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‏ای دشتی افزود: همچنین از ابتدای شهریور با رایزنی که با منطقه ویژه پارس جنوبی انجام دادیم رشته‎های برق پروژه و جوشکاری ویژه پارس جنوبی را به رشته‎های دیگر افزوده‎ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری پیگیر رشته‎های جدید فنی و حرفه‏ای، احداث سالن چند منظوره و افزایش رشته‎های ویژه خواهران بوده‎ایم و در رشته‎های عمران، جوشکاری و فناوری اطلاعات مربی جذب و کارگاه‎ها را نیز ساماندهی و تجهیز کرده‎ایم.

آبروان اضافه کرد: در هفته مهارت ستاد هفته مهارت را تشکیل دادیم و نصب بنر و چاپ پوستر و تراکت و توزیع آنها بین مردم و دستگاه‎های اجرایی، نشست با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و امام جمعه شهر، دعوت از مسئولین برای بازدید از کارگاه‎های آموزشی، تجدید بیعت با شهدا و خانواده‎های شهدا و شرکت در نمازجمعه و برگزاری مسابقه از جمله برنامه‎های اجرا شده در هفته مهارت بود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 210 نفر در رشته‎های جوشکاری، برق پروژه و ماشین‌آلات صنعتی، لوله‌کشی گاز خانگی، لوله‌کشی صنعتی، رایانه، معماری، صنایع دستی، طراحی داخلی، الکترونیک، پرورش قارچ دکمه‎ای، پی ال سی و دریل کارواره کار مشغول آموزش هستند.

آبروان تصریح کرد: با اختصاص 200 میلیون تومان در کمیته برنامه‎ریزی شهرستان مجتمع خوابگاهی مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای دشتی تکمیل و راه‎اندازی خواهد شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‏ای دشتی یادآور شد: با احداث این مجتمع خوابگاهی 60 نفر از فضای اسکان و امکانات رفاهی آن بهره‎مند خواهند شد.

وی در ارتباط با بخش اداری مرکز دشتی نیز گفت: هم‌اکنون در مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای دشتی 2 هزار و 500 متر مربع اختصاص به ساختمان آموزشی، 500 متر به ساختمان اداری ،800 متر به ساختمان صنایع جوش و یکهزار و 200 متر مربع به ساختمان خوابگاهی اختصاص دارد.

آب‌روان خاطر نشان کرد: از مهمترین برنامه‎های آینده این مرکز احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای خواهران و احداث سالن چندمنظوره با یک‌هزار و 200 مترمربع زیربنا است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول