اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه بهداشت و درمان حوادث غیرمترقبه استان بوشهر تاکید کرد

ضرورت اندازه‌گیری و رصد پرتوهای هسته‌ای در کمربندهای امنیتی

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه بهداشت و درمان در سوانح و حوادث غیرمترقبه استان بوشهر بر ضرورت ایجاد کمربندهای ایمنی در مناطق دارای تاسیسات اتمی و اندازه‌گیری و رصد میزان پرتوهای هسته‌ای در کمربندهای امنیتی و محیط زیست تاکید کرد.

ضرورت اندازه‌گیری و رصد پرتوهای هسته‌ای در کمربندهای امنیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم عباس مرشدی صبح امروز در دومین نشست آموزشی حوادث هسته‌ای در شبکه بهداشت دیلم افزود: مهم‌ترین موضوعی که در بحث حوادث هسته‌ای باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، آمادگی نیروهای بهداشت و درمان برای پیشگیری از حوادث هسته‌ای است.  

مرشدی ادامه داد: امروزه بلایای طبیعی فقط شامل سیل و زلزله نیست و انرژی هسته‌ای نیز به عنوان یکی از حوادث غیرمترقبه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای سنجش و ارزیابی شهرستان از لحاظ پتانسیل‌ها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز باید یک طرح پیشنهادی یا پروپوزال تهیه کنیم تا بتوانیم شهرستان را از نظر راهبرد جلوگیری از تشعشعات هسته‌ای بررسی کنیم.

وی بیان داشت: باید تکنولوژی و صنعت را به طرفی سوق دهیم که بتوانیم از عناصر و موادی استفاده کنیم که قابل کنترل و تجزیه‌پذیر بوده و کمترین خطرات را برای انسان و محیط زیست داشته باشند.

مرشدی با اشاره به ضرورت ایجاد کمربندهای ایمنی در مناطق دارای تاسیسات اتمی تصریح کرد: باید در کمربندهای امنیتی و ایمنی و همچنین محیط زیست میزان پرتوهای هسته‌ای را اندازه‌گیری و رصد کنیم.

وی گفت: دستگاه تنفسی انسان اولین جایی است که در اثر تشعشعات هسته‌ای آسیب می‌بیند و بنابراین باید تمهیداتی بیندیشیم که این نوع آسیب‌ها در هنگام حوادث هسته‌ای به حداقل برسد.

مسئول دبیرخانه سوانح و حوادث استان بوشهر ادامه داد: مؤثرترین راه برای کاهش میزان آلودگی هوا در چنین محل‌هایی خارج کردن هوای آلوده و رقیق کردن هواست و همچنین ماسک n95 وسیله حفاظتی خوبی برای جلوگیری از آلودگی هوای ناشی از مواد رادیواکتیو است.

مرشدی استفاده از درختان نوک سوزنی در فواصل منظم در شعاع‌های پنج، 15 و 30 کیلومتری را اقدامی حفاظتی در کمربندهای ایمنی عنوان کرد.

وی زمان را عامل مهمی در کاهش میزان خطرات ناشی از تشعشعات هسته‌ای دانست و افزود: هر چقدر پرتو هسته‌ای زمان بیشتری تشعشع داشته باشد میزان آلایندگی آن بیشتر خواهد بود.

مرشدی اضافه کرد: وجود جان‌پناه و پناهگاه‌های محکم برای حفاظت از افراد در ساعات اولیه بسیار ضروری است و می‌تواند تلفات و آسیب‌های انسانی ناشی از حوادث هسته‌ای را کاهش دهد.

وی کمبود آگاهی عمومی را یکی از مشکلات موجود در پیشگیری از خطرات تشعشعات هسته‌ای دانست و گفت: باید در این امر سرمایه‌گذاری شده و اطلاعات و آگاهی‌های عمومی را با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه افزایش دهیم. 

دومین نشست آموزشی حوادث هسته‌ای با حضور مسئول دبیرخانه سوانح و حوادث استان، رئیس شبکه و اعضای تیم مدیریتی بهداشت و درمان دیلم در سالن کنفرانس شبکه بهداشت دیلم برگزار شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول